חוזה מדהים לדריק רוז: יקבל 185 מיליון דולר מאדידס

חברת ההלבשה הבטיחה לכוכב שיקגו בולס את החוזה האישי הגבוה בכל הזמנים ■ ההסכם הוא ל-13 שנה ויכול להגיע למקסימום 200 מיליון דולר

כוכב שיקגו בולס, דריק רוז, עדיין לא מחזיק טבעת אליפות ואפילו הופעה בגמר ה-NBA אין לו. אבל לפחות מבחינה מסחרית הוא יעמוד לפני גדולים ומפורסמים ממנו: הגארד בן ה-23חתם בסוף השבוע עם חברת אדידס על הסכם חסות ל-13 שנים, במסגרתו יקבל לפחות 185 מיליון דולר.

לפי אדריאן ווינרובסקי מ"יאהו! ספורטס", מדובר בהסכם הגבוה בכל הזמנים שמקבל ספורטאי, והוא עשוי להגיע למקסימום 200 מיליון דולר בכפוף להישגים של רוז על המגרש.

רוז הוא הכוכב הגדול ביותר בליגה שאדידס מחזיקה ב-NBA, ביחד עם דווייט הווארד מאורלנדו מג'יק. כוכבי-על כקובי בראיינט, לברון ג'יימס, דוויין ווייד, כרמלו אנתוני וקווין דוראנט חתומים אצל המתחרה נייקי, שמחזיקה ברוב השחקנים הגדולים בליגה (אגב, בסוף השבוע נייקי החתימה בשורותיה גם את הכוכב העולה של הניקס, ג'רמי לין). יש לציין כי כל הכוכבים שהוזכרו לא קיבלו חוזה בסדר הגודל של רוז.

חוזה החסות האישי הכי גבוה שהעניקה עד היום אדידס לספורטאי כלשהו הוא לדייויד בקהאם: הכדורגלן חתם עם החברה הגרמנית ב-2003 על הסכם שהבטיח לו 160.8 מיליון דולר.

מלבד הסכמי חסות אישיים של כדורסלנים, אדידס היא גם חברת ההלבשה הרשמית של ה-NBA.

רוז הוא אחד מהכוכבים העולים של ה-NBA. בתחילת השנה הוא חתם עם שיקגו בולס על הארכת חוזה לחמש שנים, בשווי 94.8 מיליון דולר. הוא נבחר בשנת 2008 במקום הראשון בדראפט על-ידי שיקגו, והוביל אותה לשלוש הופעות רצופות בפלייאוף בין 2008/09 ל-2010/11, כולל הופעה בגמר המזרח בעונה שעברה (הופעה שהסתיימה בהפסד 4-1 למיאמי היט).