צדק? מורה הטריד מינית 2 קטינות וקיבל רק 4 חודשי עבודות שירות

בנוסף נגזר על המורה הפרטי קנס של 5,000 שקל לכל מתלוננת ■ פרקליטו אף דרש לדחות את ביצוע עבודות השירות כדי שהנאשם יספיק להשלים תואר שני

גבר בן 51, תושב בית ינאי, הורשע על-פי הודאתו בביצוע הטרדה מינית בשתי קטינות בנות 15 בעת שהעניק להן שיעורים פרטיים במתמטיקה.

ומה העונש שהושת על הנאשם, על-ידי השופטת דבורה עטר מבית משפט השלום בפתח-תקווה? 4 חודשי עבודות שירות וקנס של 5,000 שקל לכל מתלוננת.

פרקליטו של הנאשם לא הסתפק בכך ודרש לדחות את ביצוע תחילת עבודות השירות עד יולי 2012, כדי שהנאשם יספיק להשלים תואר שני. בית המשפט קבע כי העונש יתחיל ב-22 באפריל השנה.

לפי האישום הראשון, "בין התאריכים 20-25 לחודש יולי 2008, במועד שאינו ידוע לתביעה במדויק, לימד הנאשם את א.מ בביתו. בתחילת השיעור החמיא לה על מראה הנאה והציע לראיינה לעבודת מחקר שהוא עורך, וא.מ נענתה לבקשתו בחיוב. במהלך הראיון, עת שהו ביחידות, חיבק הנאשם את א.מ, נשק על לחיה מספר פעמים וניסה לנשקה בפיה, תוך שהינה מנסה להתרחק ממנו.

"בהמשך לכך נודע לא.מ. כי חתולה נדרס. הנאשם הסיעה לביתה, נכנס עימה אל הבית, חיבקה והניח ידו על כתפה ומעל לברכה. בעת שעזב את הבית חיבק אותה הנאשם ואמר לה: 'את כל-כך יפה שאפשר להתאהב בך'".

לפי האישום השני, "בספטמבר 2008 לימד הנאשם את ע.ע בביתו. במהלך השיעור, עת שהו ביחידות, ליטף הנאשם את ע.ע בגבה ובברכה ובתום השיעור חיבק אותה. בהזדמנות אחרת, במהלך חודש ספטמבר 2008, לימד הנאשם את ע.ע בביתה. בתום השיעור, עת שהו ביחידות בביתה, חיבק אותה הנאשם ונשק על לחיה בסמוך לפיה".

בית המשפט נתן משקל בהחלטתו לכך שהנאשם התחיל מיוזמתו טיפול פסיכולוגי, וכן לכך ש"לקח אחריות על ביצוען העבירות, הביע צער וחרטה וגילה הבנה ואמפתיה לפגיעה בקטינות".

עורך דינו של הנאשם אף הדגיש כי הנאשם עזב מיוזמתו את מקצוע ההוראה, והוא עובד כיום כסוכן מכירות.