תיגרה אלימה בין עובדי אושר עד ומחסני השוק בב"ש

בעבר אירעה תיגרה דומה בין עובדי רשת רמי לוי לעובדי רשת אושר עד בבני-ברק

התחרות בין רשתות השיווק בבאר-שבע עולה מדרגה: בסוף השבוע האחרון פרצה תיגרה אלימה בין עובדים של רשת "אושר עד" לעובדים של רשת "מחסני השוק" בעיר.

ביום חמישי האחרון פתחה רשת "אושר עד" סניף בבאר-שבע, ובעקבות הפתיחה הגיעו עובדים מרשת "מחסני השוק" - שלה 7 סניפים בעיר - לבדוק את המחירים בסניף "אושר עד".

"הבן שלי, שגיא נעמן, יחד עם עוד שני עובדים, הגיע לסקור את החנות. באו אליו שני אנשים וניסו לעצור אותו מלסקור. הוא אמר להם שזה חוקי ולכן בכוונתו להמשיך לבדוק את המחירים. מיד אחר-כך הגיעו שני עובדים לבושים בלבוש חרדי שחור וניסו לעצור אותו. מישהו ניסה להכניס את היד שלו לכיס של שגיא, לקחת לו את הפלאפון ואת הסורק. הם נתנו לו מכות, שרטו אותו בצוואר ועשו לו סימנים בכל הגוף", מספר שלום נעמן, מבעלי רשת "מחסני השוק".

לדבריו, בשלב זה הם הזמינו את משטרת ישראל. "המשטרה חקרה את מנהל הסניף של 'אושר עד' ולחצה עליו לגלות מי העובד שהתנהג באלימות. הוא טען שהוא לא יודע, והשוטרים איימו עליו שהם יעצרו את כולם עד שיגלו את התוקף. מפה לשם הגיעו בעלי הרשת ואמרו 'בואו נפסיק עם זה, ותסקרו מה שאתם רוצים'. אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיש תלונה במשטרה", אומר נעמן.

ברשת "אושר עד" מחזיקים בגירסה שונה. "לפני שאנחנו פותחים חנות אנחנו עושים סקרים באותה עיר. כשניסינו לערוך את הסקרים שלנו ב'מחסני השוק', זרקו את האנשים שלנו החוצה ואמרו לנו 'אצלנו אתם לא עושים סקרים'. אז אני אמרתי לעובדים, אם זו המדיניות, אז גם הם לא יעשו סקרים אצלנו. בפתיחה הם שלחו אלינו 25 סוקרים. זה סוג של פרובוקציה. אמרנו להם 'או.קיי. גם אנחנו נעשה סקרים אצלכם', אבל הם ענו לנו 'אצלנו לא תעשו סקרים. זו העיר שלנו'. היו קצת דחיפות, לא דרמה", מספרים בעלי רשת "אושר עד".

נעמן טוען כי ב"אושר עד" מבקשים לעכב את תגובתם. "הם רוצים כנראה לשמור על מרווח זמן, כדי שנגיב בצורה פחות מהירה. אם יעכבו אותנו יום יומיים אז נגיב לאט, אבל אנחנו תוך שעה הגבנו לכל החנות. חלק גדול מהמוצרים לא היינו צריכים להוריד את המחיר, והיינו במחירים אפילו יותר זולים מהם", אומר נעמן.

נעמן הבהיר לאורך כל הדרך כי למרות התחזקות התחרות בעיר, הוא לא יוותר על נתח השוק של הרשת, גם במחיר שחיקת הרווחים. התחרות צפויה להתעצם עוד יותר בעוד כחודש, אז תפתח גם רשת רמי לוי שיווק השקמה סניף בעיר.

אין זו הפעם הראשונה שבה התחרות בין הרשתות יורדת לפסים אלימים. בחודש ינואר בשנה שעברה פרצה תיגרה דומה בין עובדים של רמי לוי ושל "אושר עד" בבני-ברק. בשלב כלשהו ירה מאבטח של רשת "אושר עד" לאוויר, וזאת ככל הנראה מחשש לחייו. בעקבות התיגרה נעצרו המעורבים לחקירה במשטרה.