המשטרה עצרה חשוד שביעי בתקיפת החיילים בחיפה

השופט זאיד פלאח: "עיון בחומר הראיות מעלה זיכרונות של הלינץ' ברמאללה"

המשטרה עצרה היום (א') חשודים נוספים במעורבות בתקיפה של שני חיילים בסוף השבוע בסמוך לבית-החולים רמב"ם בחיפה. בית המשפט האריך היום את מעצרם של כל 6 החשודים, והמשטרה מסרה כי עצרה במהלך היום חשוד שביעי במעשה.

שני החיילים סיפרו כי הותקפו על-ידי 10 בני אדם. השניים היו לבושים בבגדים אזרחיים. לטענתם, כשהתקרבו לאזור בית-החולים, מכונית ובה ערבים התקרבה אליהם. הנוסעים שאלו אותם אם הם יהודים ותקפו אותם באלה ובאבנים.

מאבטחים של בית-החולים שמעו את הצעקות, ניגשו למקום והספיקו להבחין במכונית שנמלטה מהמקום. שני החיילים שהותקפו סובלים מחבלות בכל חלקי גופם כתוצאה ממכות יבשות.

נציג המשטרה אמר בדיון הארכת המעצר כי התוקפים קראו קריאות גנאי נגד יהודים, ועל ראשו של אחד החיילים נחרטה המילה "אש"ף" בעברית. הדברים סותרים הודעה קודמת של המשטרה, שבה נטען כי הרקע לתקיפה הוא בריונות.

השופט זאיד פלאח התרשם כי "לא ניתן לשער את התוצאות שהיו עלולות להיגרם, אם המאבטחים לא היו מגיעים". עוד אמר השופט כי "האירועים מתאימים למשטרים אפלים של מדינות חשוכות, ולא למדינה דמוקרטית כישראל".

השופט קבע כי מחומר הראיות עולה חשד סביר כי כל החשודים ביצעו את כל המיוחס להם.

השופט הוסיף כי עיון בחומר הראיות והתיאור שמסרו החיילים מעלים זיכרונות של הלינץ' שבוצע ברמאללה באינתיפאדה השנייה באירוע בו נרצחו חיילי המילואים ואדים נורזיץ' ויוסי אברהמי.

סנגורם של החשודים, עו"ד חמודי מסרי, טען כי ההשוואה ללינץ' ברמאללה מוגזמת. "יש כאן הרשעה ציבורית, שאני משוכנע שלא תגיע להרשעה פלילית". הוא הוסיף כי "מדובר באנשים שלא היו מעורבים בתקיפת החיילים המתוארת, אלא השתתפו ב'על האש' והותקפו בעצמם. כאשר ביקשו לעזוב את המקום הם נעצרו על-ידי המשטרה".

הסנגור אמר עוד כי לקוחותיו "ראו את הקטטה אך לא היו מעורבים בה".