תנובה מכרה את שטח המחלבה בחיפה ב-26 מיליון שקל

הנכס ממוקם בדרך גזאל שבאזור התעשייה חוף שמן בחיפה, ושטחו כ-28 דונם

תנובה מימשה את השטח שבו פעלה בעבר מחלבת החברה בחיפה ומכרה אותו לקבוצת משקיעים פרטית תמורת 26 מיליון שקל במזומן - כך נודע ל"גלובס".

כזכור, על החלטת תנובה להעמיד את הנכס למכירה פורסם ב"גלובס" באוקטובר האחרון. הנכס ממוקם בדרך גזאל שבאזור התעשייה חוף שמן בחיפה, ושטחו כ-28 דונם. המגרש ריק ברובו, אך עדיין קיימים בו מבנים שמיועדים להריסה בשטח של כ-1,500 מ"ר בנוי. בנוסף, השטח מושכר כעת לטווח של כ-10 שנים לצורך שימושים לוגיסטיים.

מחלבת תנובה פעלה בשטח במשך כ-80 שנה, עד שפונתה ב-2004 והעבירה את ייצור מוצרי החלב מחיפה למחלבה שהקימה תנובה באזור התעשייה אלון תבור. בשטח הועסקו 600 עובדים בשנות השיא של פעילות המחלבה, ואלה סיפקו את כל תוצרת החלב באזור.

בשל מיקומו של הנכס בעורף נמל חיפה, ניתן יהיה לבנות בשטח מבנים שישתלבו עם האופי התעשייתי והלוגיסטי של האזור. זכויות הבנייה הקיימות על הקרקע מיועדות למבנים תעשייתיים לפי 150% בנייה, בגובה של עד 3 קומות. אולם ככל הנראה יבחרו הרוכשים לממש את זכויות הבנייה במועד מאוחר יותר.

כעת נותרה תנובה עם נכס אחר בחיפה, שטח השוק הסיטונאי שפעיל בעיר התחתית על פני 26 דונם, שם ניתן לשנות את התב"ע (תוכנית בניין עיר) באופן שיהפוך את ייעוד השטח למגורים. שטח זה אינו עומד למכירה בשלב זה.