תביעה בהיקף 5 מיליון שקל נגד בעלי טבריה קלאב הוטל

זאת בטענה כי החברה, שרכשה לפני 25 שנה את מלון הדירות מכונס הנכסים, בין היתר באמצעות הלוואה שניתנה אז מבעלי היחידות, מתחמקת מלהשיב כספים אלה

עמותת בעלי יחידות טיים שרינג בטבריה קלאב הוטל, בה חברים כ-6,000 משפחות שלהן יחידות במלון הדירות שבטבריה, הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב נגד בעלי המלון, חברת קלאב הוטלס אינטרנשיונל.

בעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד אמיר שפיצר ממשרד שפיצר-שמחיוף, טוענים בעלי היחידות כי החברה שרכשה לפני 25 שנה את מלון הדירות מכונס הנכסים של טבריה קלאב הוטל, בין היתר באמצעות הלוואה שניתנה אז מבעלי היחידות לחברה בסך כולל של כ-5 מיליון שקל ומועד פירעונה חל כיום, מתחמקת מלהשיב כספים אלה שלא כדין. כל בעל יחידה נדרש להלוות סכומים שבין 645-1050 שקל בתנאים של הלוואה ללא ריבית וללא הצמדה ולתקופה של 25 שנה. מה שהיה שווה אז 400-700 דולר לערך, שווה ערך כיום לכ-150 עד 250 דולר.

שטרי ההון היו אמורים להיפדות כעבור 25 שנה, ללא ריבית והצמדה, בערכם השקלי הנומינלי. כיום, בתחילת 2012, עת הגיע מועד הפדיון, מתחמקת חברת קלאב הוטל, שבשליטת משה בובליל, מלהחזיר את ההלוואה ומערימה קשיים על בעלי היחידות, שכל רצונם לקבל הוא לקבל חזרה את כספם.

מנתונים שהגיעו לידי העמותה, מסתבר כי רק לעשירית מבעלי היחידות הוחזרו כספי ההלוואה, וכל היתר נאבקים עדיין על זכותם לקבל את המגיע להם.

עמותת בעלי היחידות טיים שרינג בטבריה קלאב הוטל מסבירה בעתירה כי בעלי היחידות שנרכשו לפני 25 שנה הם אנשים קשישים, וביניהם משפחות קשות-יום שרבות מהן גרות בפריפריה. אף על-פי כן נדרשו בעלי היחידות להגיע למשרדי החברה בתל-אביב כשבידיהם שטר הון כלשהו (שרבים מהם לא קיבלו, וחלקם מטבע הדברים אינם מוצאים), לחתום על מסמכים שונים ולהוכיח כי הם הבעלים של השטר לקבלת החזר ההלוואה.

לדברי ניצן חרותי, סגן יו"ר ועד העמותה, "רבים מבעלי היחידות לא קיבלו מעולם שטר הון כלשהו, אחרים איבדו אותו, ורבים פשוט לא זכרו שיש חלון זמן שבו עליהם להגיע לפדות את הכסף, ומתי בדיוק הוא חל. אין לשכוח כי חלפו 25 שנים.

"חברת קלאב הוטלס אינטרנשיונל, שבשעתו לוותה את הכסף, לא עשתה את הפעולות שנדרשו ממנה כדי לאתר את בעלי היחידות ולהשיב להם את כספם. אלה שבכל זאת הצליחו להגיע בין היתר לאור פעילות פרסום שביצע ועד העמותה בעצמו ועל חשבונו, נדרשו להגיע בזמנים ספציפיים שתואמו מראש לעיתים, בעל ואישה יחדיו מאזורים רחוקים בארץ, שעה שחלקם כבר תשושים או חולים, ובחלק מהמקרים הושבו פניהם ריקם בטענה כי המסמך שבידיהם אינו המסמך הנכון".

כך אירע שמתוך כ-5 מיליון שקל שהלוו בעלי היחידות לחברה, סכום השווה כיום פי כמה לו היה מוצמד למדד ב-25 השנים האחרונות, הוחזרה רק כעשירית מהסכום. עבור שאר הלווים נסגרה, לטענת החברה, הדרך לקבלת החזר ההלוואה לתמיד.

העמותה מבקשת מבית המשפט להורות לחברת קלאב הוטלס אינטרנשיונל לפעול ביושר ובתום-לב כדי להחזיר את כל כספי ההלוואה לבעלי היחידות, ללא סרבול יתר ובשיתוף-פעולה עם העמותה שמייצגת אותם.

העמותה דורשת מהחברה להשיב את הכספים שלוותה במלואם, ומציינת בכתב התביעה כי "החברה והעומדים בראשה נוהגים לצערנו כלפי חברי העמותה, בחוסר תום-לב מובהק, בכוחניות ברורה, תוך הערמת מכשולים וקשיים ביורוקרטיים ומכשלות רבות ככל האפשר, הכול מתוך מטרה למנוע מבעלי היחידות לקבל בחזרה כספים השייכים להם ביושר.

"התנהגות החברה והעומדים בראשה לא רק שאינה שירותית כלפי לקוחותיה, בעלי היחידות, אלא שיש בה התעמרות, חוסר אמפטיה למצוקתם, קשיות-עורף וניסיון להתעשרות שלא ביושר כדין, ואת זאת יש למנוע".

כתב התביעה מרמז כי מהלך זה הוא רק הראשון מבין כמה עליהם ייאבקו בעלי היחידות מול חברת קלאב הוטלס אינטרנשיונל, שהיא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה, כדי להשיג את המגיע להם.

לטענתם, החברה מפרה בשיטתיות הסכמים שנחתמו עם בעלי היחידות ועם ועד העמותה, ומתעלמת מפניותיהם החוזרות ונשנות לאורך השנים לתקן הפרות אלה.