"ביבי העלה את המס על הדלק באגרסיביות; זה מס ביבי"

(עדכון) - זאב גראואר, מוביל מחאת הדלק, תוקף את ממשלת נתניהו על רקע הזינוק בצפוי במחיר הדלק ■ ח"כ שאמה מציע: להחזיר את המע"מ העודף שגובה האוצר מהדלק

זאב גראואר, מוביל מחאת הדלק, תוקף היום (ב') את ממשלת נתניהו על רקע הזינוק הצפוי במחיר הדלק לכמעט 8 שקלים לליטר. לטענתו, ההתייקרות נובעת מהעלאות המסים בהן נקט רה"מ נתניהו מאז החל לכהן בתפקידו כראש ממשלה.

"זה מס ביבי", אמר גראואר בראיון לגל"צ. "הוא העלה את המס על הדלק באופן אגרסיבי כי זה המס שהכי קל להעלות אותו".

ח"כ כרמל שאמה הכהן, יו"ר ועדת הכלכלה, יניח היום הצעת חוק שעיקרה החזרת המע"מ העודף שגורף האוצר כתוצאה מהתייקרות הדלק והסולר על ידי הפחתת הבלו בשיעור המע"מ העודף. אם ההצעה הייתה מתקבלת כבר, בחודש הקרוב בו מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן אמור לעלות ל-8 שקלים, הייתה נכנסת לתוקפה הפחתה של 22.4 אגורות שמשמעותה יותר מ-100 מיליון שקל בחודש שאמורים לזרום לקופת האוצר.

"חייבים להיות יצירתיים והוגנים ולהקל ככל האפשר על הציבור מעול מחירי הדלקים המאמירים לשיאים חדשים מדי חודש, בטח היכן שמדובר על כספים שהאוצר לא צפה ולא בנה עליהם בבניית תקציב המדינה", אמר שאמה. "שהעם זועק וכורע תחת הנטל אין סיבה שהאוצר יחגוג על הכנסות לא צפויות, זה לא הוגן וידנו לא ינקו בטענה שהייקור הוא עולמי או איראני".

שאמה אמר הבוקר בגל"צ כי אזרחי ישראל משלמים כפל מס על הדלק: "המס מורכב משני רכיבים - מס בלו שזה סכום קבוע והמע"מ שההכנסות ממנו עולות ככל שמחיר הדלק עולה. כלומר ככל שמחיר הדלק מאמיר, קופת המדינה תופחת והאוכלוסייה מתרוששת".

המשבר האיראני בשילוב עם עליית המס מאיימים להזניק את מחיר הדלק אל מעבר לקו ה-8 שקלים לליטר. בדיקות שנערכו אתמול העלו כי צפויה התייקרות מטאורית של 30 אגורות לליטר בנזין 95 אוקטן. מחיר הבנזין ייקבע ביום שלישי בתום שני ימי המסחר הקרובים בבורסת הנפט בלאוורה שבדרום צרפת.