שחקן נבחרת, נפצעת? אופ"א תדאג לפצות את הקבוצה שלך

לראשונה, ארגון הכדורגל האירופי יממן פוליסות ביטוח לשחקנים מהיבשת שישתתפו במשחקים בינלאומיים ■ הפוליסות ייכנסו לתוקף החל מיורו 2012

שחקנים אירופיים שישתתפו במשחקי הנבחרות הלאומיות שלהם יבוטחו על-ידי אופ"א. כך הודיע היום ארגון ה-ECA, המאגד מעל 200 קבוצות כדורגל מהיבשת. פוליסות הביטוח, אותן תממן אופ"א באופן ישיר, יבטיחו תשלום הולם למועדונים ששחקניהם ייפצעו במהלך משחקים בינלאומיים, או יסבלו מפגיעה כלשהי במהלך השהות שלהם עם הנבחרת הלאומית.

נושא ביטוח השחקנים הבינלאומיים עלה לדיון לאחר שהקבוצה הגרמנית באיירן מינכן איבדה את כוכבה ההולנדי אריאן רובן לחצי שנה, לאחר שנפצע במשחקי מונדיאל 2010. קארל היינץ-רומיניגה, מנכ"ל באיירן שמשמש גם כיו"ר ה-ECA, הוא זה שדרש מאז לקדם את הרעיון.

פוליסות הביטוח החדשות יהיו תקפות לכל משחקי הנבחרות, כולל משחקי ידידות, אם כי הן ייכנסו לתוקף רק החל ממשחקי יורו 2012, הטורניר הבינלאומי שייערך בקיץ הקרוב בפולין ואוקראינה.

עניין נוסף עליו הגיעה היום (ג') ה-ECA להסכמות עם אופ"א הוא הגדלת הפיצוי למועדונים ששולחים שחקנים לטורניר היורו. באליפות אירופה הקודמת, שנערכה ב-2008 באוסטריה ושווייץ, חילקה אופ"א 55 מיליון אירו לקבוצות שנציגיהן השתתפו בטורניר, לפי מפתח שהבטיח לקבוצות תשלום גדול יותר, ככל שהשחקנים שלהן שרדו יותר ימים בטורניר (מה שגרם לקבוצות ששלחו שחקנים לנבחרות גרמניה וספרד, שהעפילו לגמר, ליהנות מהפיצויים הגבוהים ביותר).

ב-ECA הצהירו היום כי לקראת יורו 2012 סכום הפיצוי "יצמח באופן משמעותי". בחודש הבא צפוי להתפרסם רשמית היקף סכום הפיצויים המוגדל.