"יהיו לנוקיה סמארטפונים בישראל במחצית השנייה השנה"

מנכ"ל יורוקום אילן גרינבוים בתערוכת הסלולר בברצלונה: "העברית תוטמע בווינדוס פון כבר השנה"

חברת הסלולר הפינית נוקיה השיקה טלפון סלולרי חדש במהלך מסיבת עיתונאים שנערכה במסגרת תערוכת Mwc בברצלונה. הטלפון כולל את חיישן מצלמה בעל 41 מגה פיקסל, האיכותי ביותר שניתן למצוא כיום בסמארטפונים. הדגם, שקיבל את השם PureView 808, אמור לקרוץ לחובבי הצילום, אולם הוא מצויד במערכת ההפעלה סימביאן בגרסת בל שנחשבת ללא מצליחה.

"זה מכשיר יותר נישתי, שמכוון לתחום הצילום", אומר אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום, יבואנית נוקיה בארץ. "הדגם הזה אמור להגיע לישראל ברבעון השני או השלישי של השנה, כאשר בתקופה הקרובה יהיה עדכון למכשירים אחרים לגרסת מערכת ההפעלה החדשה - בל".

תמונות איכותיות

בנוקיה מספרים שה-808, שיגיע עם עדשה של חברת קרל זייס, ינפק תמונות איכותיות שבהן ניתן להתמקד בפרטים קטנים. עם זאת, קשה להניח שהמכשיר יפצה על הירידה המתמדת בנתח השוק של החברה בעולם ובישראל.

חברת המחקר IDC ישראל פרסמה באחרונה נתונים שלפיהם נוקיה ירדה למקום השלישי בשוק הישראלי, כאשר נתח השוק שלה התכווץ ל-20%.

"בעולם הסמארטפונים יש לנו חוסר, אבל בטלפונים רגילים, אנחנו מחזיקים את השוק", אומר גרינבוים, "נכון שהשוק הולך לסמארטפונים ואנחנו נגיע לשם בחצי השני של שנת 2011".

למרות הביטחון של גרינבוים, לא בטוח שהסמארטפונים שמבוססים על מערכת ההפעלה ווינדוס פון של מיקרוסופט יצליחו לסייע לנוקיה במאבק מול טלפונים מבוססי אנדרואיד מבית גוגל או אייפון של אפל.

יורוקום ממתינה כעת שמיקרוסופט תשיק ממשק עברית לווינדוס פון, למרות שבשנים עברו החברה בחרה שלא לגייר את מערכת ההפעלה שלה לקהל המקומי.

"העברית תוטמע בווינדוס פון במחצית השנייה של השנה, כאשר לשם אנחנו מכוונים את מועדי ההשקה בארץ", אומר גרינבוים. "אנחנו עובדים עם מיקרוסופט ישראל בנושא האפליקציות, כאשר זה דבר מאוד חשוב מבחינתנו".