מנכ"ל הבורסה: "יש בעיית נזילות במסחר בחברות ביומד"

אסתר לבנון בכנס בבורסה: "אנחנו מעוניינים לעודד חברות אמריקניות לעשות רישום כפול בתל אביב"

בכנס שערכו היום (ד') חברת רוני גבריאלוב קשרי משקיעים, גלברט כהנא וחברת הייעוץ ביו אססוסיאט, אמרה מנכ"ל הבורסה אסתר לבנון, כי ישנה התקדמות בפרוייקט להצעת אנליזה בתשלום, בתמיכת הבורסה, עבור חברות ביומד, צורך בוער הן של החברות והן של המשקיעים.

"ניסינו לעשות כמה ניסיונות להביא אנליזה עם חברה בינלאומית אבל זה לא הלך", סיפרה לבנון, ואז קישרו אותנו לחברת הייעוץ הישראלית Bio Associate. הם מסוגלים לתת את המענה המקצועי. רשות ני"ע צריכה למצוא את המתכונת המתאימה, שבה החברות ישלמו על האנליזה, הבורסה תסבסד זאת, אבל התשלום לא ישפיע על האנליזה. ברגע שנוכל לתת שירות כזה, הוא יהיה חשוב גם לחברות האמריקניות הלא ענקיות, שבארה"ב הולכות לאיבוד ואין מי שיסקור אותן".

"יש לנו בעיית נזילות בבורסה היום והמחזורים יורדים בחברות הגדולות וזו בעיה בשוטף, אבל אנחנו לא חושבים רק על הרבעון הבא אלא עוד 10-15 שנה, לאן הבורסה הולכת ומה גם התפקיד שלה. זיהינו את כל התחום של ההייטק כתחום שחשוב לדחוף אותו.

איך עושים זאת? בדרך הקשה. צריך להביא את החברות אחת אחת וליצור מודעות. בבורסה נסחרות 57 חברות שזה מספר מרשים. 140 חברות הייטק וביומד סה"כ. גם במונחים של בורסות אחרות אירופאיות, זו התקבצות של חברות שלא קיימת בבורסות אחרות".

"אנחנו מעוניינים לעודד חברות אמריקניות לעשות רישום כפול בתל אביב", הדגישה שוב לבנון, שלא מוותרת על התוכנית שעדיין לא יצאה לפועל. "פריגו היא דוגמא לזה, אבל זה קרה כי קנו את אגיס. אנחנו רוצים להביא חברות בלי קשר לפעילות הישראלית שלהם. זה פוטנציאל לא רק להגדיל את השוק וכך להביא משקיעים, אלא גם להגדיל מודעות בקרב המשקיעים האמריקנים, שזה מה שהחברות שלנו חולמות עליו", הוסיפה לבנון.