מריל לינץ' על בזק: "הזדמנות קנייה נדירה"; תזנק ב-47%

חיים ישראל ממליץ על מניית בזק במחיר יעד של 9 שקלים ■ ישראל: "הדיבידנד כבר מגיע לרמה גבוהה כל כך שפשוט אי-אפשר להתעלם ממנו"

חיים ישראל ממריל לינץ' ישראל מתייחס היום (ד') למניית בזק כאל "הזדמנות קנייה נדירה" וממליץ עליה במחיר יעד של 9 שקלים למניה לעומת 11 שקל בהמלצה קודמת.

ישראל מסביר את הלחץ שנוצר על מחיר מניית בזק בשלוש סיבות עיקריות. הסיבה הראשונה: תחרות ורגולציה מוגברות התלויות ומזינות אחת את השנייה, וזאת על רקע המעבר בין סביבה "נעימה" שבה מתחרים רק שלושה שחקנים עיקריים לזירה שבה מתגוששים בין שבעה לשמונה מפעילי תקשורת המתחרים זה בזה.

הסיבה השנייה: עליית המסים על דיבידנדים, שהקטינה במידה מסוימת את האטרקטיביות של בזק, שההשקעה בה כדאית במיוחד דווקא בשל ה"מגה-דיווידנד" שהיא מספקת, והסיבה השלישית היא השוק הישראלי, אשר מאז יוני 2010 אז הועבר לקטגוריית "שוק מפותח" בדירוג MSCI, ספג האטה משמעותית שהתגברה בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

ישראל מציין כי שלוש סיבות אלה דווקא הופכות את מניית בזק להזדמנות קנייה מיוחדת, כאשר הדיבידנד כבר מגיע לרמה גבוהה כל כך שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. לפיכך, מציע חיים ישראל פרספקטיבה שונה על המניה ועל תשואת הדיבידנד של החברה.

על סמך החישובים שערכו במריל לינץ', הדיבידנד של מניית בזק בחמש השנים הבאות מכסה 87% משווי השוק, וללא כל מינוף תפעולי. לפיכך, בקיזוז הדיווידנד, 63% משווי החברה מגיע מהדיבידנד של החמש השנים הבאות.