SmartSync: אפליקציה לסנכרון חכם של אנשי הקשר שלכם

האפליקציה של SmartSync מעניקה זהות אישית ועסקית, מסנכרנת אותה עם אנשי הקשר, ומעניקה לזהות הזו פנים ע"י תמונות מפייסבוק, וחיים באמצעות עדכונים שוטפים מהרשתות החברתיות

בשנים האחרונות הטלפונים הסלולריים הפכו לזהות האישית שלנו - הם מלווים אותנו לכל מקום ומאפשרים לנו לנצל עד תום את היכולות התקשורתיות שלנו כדי להישאר מחוברים לסביבה. חברת SmartSync, שהקימו שלומי אונגר (מנכ"ל) וחן וינר (סמנכ"ל טכנולוגיות), הבינה טוב מאוד את הצורך התקשורתי הזה, ולפני כשנה השיקה אפליקציית אייפון שלוקחת את כל העולמות התקשורתיים למקום אחד: מצד אחד היא מעניקה למשתמש זהות אישית ועסקית משלו ומצד שני דואגת לסנכרן אותה באופן שוטף מול אנשי הקשר שלו. במקביל, היא מעניקה לזהות הזו פנים באמצעות תמונות מפייסבוק וחיים באמצעות עדכונים שוטפים מהרשתות החברתיות.

"הרעיון נולד מצורך אישי. רצינו לנסוע לחרמון וחיפשנו מדריך סקי שהיינו איתו בקשר לפני שלוש שנים, אבל הטלפון שלו כבר לא היה מעודכן", מספר אונגר, שהקים בעבר את הרשת החברתית הישראלית הפופולרית "חבר'ה". "אם הייתה אפליקציית SmartSync, אז המדריך היה יכול לעדכן דרכה את הפרטים שלו וכך היה לנו את המספר הנכון", מסביר וינר.

יותר ממיליון הורדות

האפליקציה מאפשרת לכל משתמש לנהל מעין כרטיס ביקור אישי וכרטיס ביקור מקצועי שמורכבים מממספר הטלפון שלו ומפרטים נוספים שהוא בוחר לשתף, בין היתר, מהרשתות החברתיות. מידע זה מסונכרן באופן תדיר, מה שמאפשר לא רק להתעדכן במספר הטלפון אלא גם במידה שחבר החליף עבודה או מקום מגורים. בנוסף, האפליקציה יודעת למשוך תמונות מתוך פייסבוק ולהציג, כשאחד מהחברים מתקשר, את הסטטוס האחרון שהעלה לרשתות החברתיות. כך, למשל, אם חבר עדכן בפייסבוק שהוא בדיוק יצא מסרט חדש אז מיד בתחילת השיחה אפשר להתעניין בחוויות שלו מהסרט. בנוסף, האפליקציה גם מאפשרת להתעדכן באופן תדיר בימי ההולדת של אנשי הקשר.

אפליקציית SmartSync נמכרת ב-99 סנט בחנות האפליקציות של אפל, אך התשלום לא מרתיע את המשתמשים וכבר נרשמו יותר ממיליון הורדות, מה שהניב הכנסות מהיום הראשון, שכבר עברו את רף מיליון הדולרים. הצלחה זו גם הביאה לכך שהאפליקציה מדורגת במקום השני ברשימת האפליקציות החברתיות בתשלום בחנות App Store הישראלית של אפל - מקום אחד מתחת ל-Whatsapp. הצלחה זו גם הביאה אותה להציג באירוע מיוחד בתערוכת הסלולר העולמית שנערכת בימים אלה בברצלונה, ספרד.

"החזון שלנו הוא ליצור עולם מעודכן עם אינדקס אחד שבו יאונדקסו פרטים של המשתמשים בצורה שקטה ושוטפת בלי התערבות", מסביר אונגר. בחברה גם מקיימים מגעים להפוך את האפליקציה למובנית במכשירי אנדרואיד.

- מה המודל העסקי?

אונגר: "מלבד ההכנסות מההורדות, בקרוב נציע את האפליקציה בחינם במקביל לשירותים בתשלום לעסקים. כך, פיצרייה מקומית תוכל לעדכן את המשתמש במבצעים ישירות לרשימת אנשי הקשר, במידה שהמספר שלה שמור אצלו".

- מה משמעות השם?

אונגר: "SmartSync זה מה שאנחנו עושים - מסנכרנים אותך באופן חכם".