מגרש ימק"א בי-ם: חולטה ערבות של 5.6 מ' ש'

הערבות הופקדה על ידי רסקו של שלמה אייזנברג ■ זאת, לאחר שנדחתה בקשתה של חברת רסקו לצו מניעה נגד ימק"א

ניצחון לימק"א, לפחות לפי שעה: הארגון חילט ערבות בנקאית בסך כ-5.6 מיליון שקל (1.5 מיליון דולר) בשל עיכובים מצד רסקו בהשלמת פרויקט היוקרה "כתר דוד" בירושלים. זאת, לאחר שנדחתה בקשתה של חברת רסקו לצו מניעה נגד ימק"א.

המדובר בפרויקט הדגל של רסקו, מקבוצת ישרס שבשליטת איש העסקים שלמה אייזנברג, שבנייתו החלה לפני כ-13 שנה אך טרם הושלמה. פרויקט המגורים - הכולל 180 יחידות דיור, מרכז ספורט, חניון ושטחים ציבוריים - החל לאחר שבשנת 1999 חתמה ימק"א, ארגון ללא מטרות רווח, על הסכם עם חברת הנדל"ן רסקו לבניית מתחם מגורים ומתקנים נוספים על השטח שעליו עמד מגרש הכדורגל המיתולוגי של ימק"א במרכז ירושלים, ליד מלון קינג דיוויד.

בין ימק"א לרסקו ניטשה מחלוקת בעניין פרויקט כתר דוד, שבחלקה כבר הוכרעה בהליך בוררות שנוהל בפני השופט בדימוס אמנון סטרשנוב. לפני כשנה, חויבה רסקו לשלם לימק"א פיצויים, שכר טרחה והוצאות בגין עיכוב של כשנתיים בהשלמת מרכז הספורט.

ביקורת בערוץ 10

לפני כחודש שלח עו"ד גד טיכו ממשרד כספי ושות', המייצג את ימק"א, מכתב התראה ולפיו בכוונת הארגון לחלט את הערבות נוכח הפרות לכאורה שביצעה חברת רסקו, לטענת הארגון, ובהן: אי מסירת מרכז הספורט, אי השלמת החניון, אי תשלום חובות וסירוב לשאת בתשלומים שסוכמו. לטענת הארגון, לימק"א נגרמו נזקים העולים על סכום הערבות.

הפרויקט אף זכה לביקורת בתחקיר תכנית "המקור" בערוץ 10 אמש, על כך שעיריית ירושלים ויתרה על חלק הארי של היטל ההשבחה מיזם הפרויקט תמורת בניית מתקנים לרווחת הציבור, אך בפועל הציבור לא קיבל את הספרייה, אולם ההופעות והבריכה שאמור היה לקבל. העירייה מחכה כעת לסיום הליך הבוררות.

כעת, משהוחלט לדחות את בקשת צו המניעה של רסקו, חוזרים הצדדים לסבב שני של בוררות אצל סטרשנוב. במוקד הבוררות, העיכוב שמונע, לטענת ימק"א, מתושבי ירושלים ליהנות מהמתקנים שתוכננו לשימוש הציבור הרחב.

מחברת רסקו נמסר בתגובה כי "הערבות המדוברת שניתנה לימק"א לפני 12 שנה מומשה על ידה בחוסר תום לב מובהק ב-29 בינואר. רסקו תפעל להשיב את הגזלה. טוב תעשה ימק"א אם תשקיע את מאמציה, גם אם באיחור רב, במילוי המטלות הציבוריות להן התחייבה כלפי תושבי ירושלים, התחייבויות שפטרו אותה מתשלומי היטל השבחה (לפני כ-15 שנה) בלמעלה מ-10 מיליון דולר".