ירידה של 11% ברווחי בנק אגוד; שכר המנכ"ל - 5 מיליון שקל

הירידה ברווחים - עקב הפסדים בשוק ההון ■ המנכ"ל פרייליכמן: "אפשר להגדיל פעילות בצורה הגונה מול הלקוחות, לתת להם פטורים מעמלות והטבות, וגם להרוויח"

שערוך איגרות חוב ופעילות במכשירים נגזרים הביאו לירידה של 11% ברווחי בנק אגוד , המנוהל בידי חיים פרייליכמן. הרווח של הבנק לשנת 2011 עמד על 132 מיליון שקל, והוא משקף תשואה על ההון של 6.7%. ההון העצמי עומד על 2 מיליארד שקל, והלימות הון הליבה היא 8.09%.

אגוד מדווח על עלייה של 80% במגזר העסקי ובפעילות היהלומים, ועל עלייה של 55% ברווח מפעילות המגזר הקמעונאי. האסטרטגיה הקמעונאית של פרייליכמן באה לידי ביטוי בשנה המדווחת: ההכנסות מפעילות קמעונאית עמדו על 406 מיליון שקל - עלייה של 25% מאז 2007. כיום הקמעונאות תורמת רבע מרווחי הבנק. בפיקדונות הציבור חלה בתקופה זו עלייה של 17%, ובאשראי לציבור נרשמה עלייה של 31%.

"אפשר להגדיל פעילות בצורה הגונה מול הלקוחות, לתת להם פטורים מעמלות והטבות, וגם להרוויח", אמר פרייליכמן.

בהתייחס לשנת 2012, פרייליכמן סבור שהשנה תהיה פחות גרועה ממה שמצפים. "תהיה שנה קשה ותנודתית, אבל מי שטורח בערב שבת - אוכל בשבת. מי שמפזר תיק אשראי, מקטין חשיפה ללווים בעייתיים ומגדיל בטחונות, מגדיל הפרשה קבוצתית ומצמצם הוצאות, מגיע מוכן גם לשנה מאתגרת".

עלות שכר חמשת בכירי הבנק היא 15 מיליון שקל. עלות שכרו של פרייליכמן עמדה על 5 מיליון שקל, מהם מענק של 1.1 מיליון שקל שטרם שולם בפועל. שכרו החודשי ברוטו היה 181 אלף שקל. עלות שכרו של היו"ר, זאב אבלס, היא 4.1 מיליון שקל, מהם מענק של 956 אלף שקל שמחייב אישור אסיפה כללית. שכרו החודשי ברוטו של אבלס היה 181 אלף שקל.

רווחי הבנק נפגעו בשל הפסד של 38 מיליון שקל במגזר הפיננסי. הבנק הפריש 45 מיליון שקל עקב ירידת שוקי ההון: מחק 23 מיליון שקל באג"ח קונצרניות, ורשם הוצאה של 22 מיליון שקל כתוצאה משערוך לשווי הוגן של מכשירים נגזרים. מנגד ירד המס ששילם אגוד בשנת הדוח ב-29 מיליון שקל, כתוצאה מהשפעת ביטול הפחתת מס חברות על נכס המס הנדחה.

בנוסף, אגוד הפריש בגין תוכנית פרישה עתידית לשנתיים הקרובות ל-40 עובדים בגילאי 57 ומעלה. ההשפעה נטו על ההוצאות היא 15 מיליון שקל. הבנק הודיע, כי לא תהיה תוכנית פרישה מוקדמת נוספת לפני 2018. "זו התייעלות אמיתית, והוועד איתנו", אמר פרייליכמן.

תוצאות בנק אגוד
 תוצאות בנק אגוד