לאחר פחות משנה בתפקיד, בוכריס מרענן השורות בבז"ן

החברה מציגה שינוי ארגוני, שבמסגרתו תפעל בשלוש יחידות עסקיות ■ צפויה שורה של מינויים בכירים, ביניהם עובדיה אברהם, שיעמוד בראש יחידת הדלקים

"בז"ן - On The Move", זו הייתה כותרת המצגת שהציגה בז"ן רק לפני שנתיים, בפברואר 2010. מנכ"ל החברה דאז, ישר בן מרדכי, פירט את תוכנית הקמת הפצחן המימני, והציג את המבנה הארגוני החדש של החברה ואת הסינרגיות הייחודיות הנובעות מהמיזוג עם כרמל אולפינים, שהושלם חודשיים לפני כן.

היום, תשעה חודשים לאחר שעזב בן מרדכי את תפקידו, הציג מחליפו, פנחס בוכריס, מבנה ארגוני חדש לפעילות חברת הזיקוק הפועלת במפרץ חיפה. על פי המבנה החדש תפעל בז"ן באמצעות שלוש יחידות עסקיות. יחידת הדלקים, אשר כוללת את בית הזיקוק, ובראשה יעמוד עובדיה אברהם, אשר כיהן בעבר כמנכ"ל חטיבת המוסכים בחברת תעבורה וכן כמנכ"ל חברת הדלק סונול למשך תקופה קצרה ב-2006; יחידת הפוליאולפינים, הכוללת את פעילותה המסורתית של כאו"ל, אשר בראשה יעמוד לירן צ'רלס, שכיהן במשך שש שנים כמשנה למנכ"ל כאו"ל, ובתפקידו האחרון בבז"ן היה סמנכ"ל פיתוח עסקי ושרשרת אספקה.

היחידה השלישית היא של ארומטים, שמנים ושעוות, ובראשה יעמוד רונן ציטרר, אשר עבד בשנים האחרונות בשמנים בסיסיים חיפה, אשר בז"ן רכשה את הבעלות המלאה עליה לפני כשנה. כל יחידה עסקית תכלול את יחידות הייצור הרלוונטיות, פונקציות השיווק והמכירות של מוצריה ופונקציות נוספות.

את היחידות העסקיות ישרתו שירותי תפעול משותפים, הכוללים בעיקר אחזקה, אנרגיה ותשתיות, הנדסת תהליך ושירותי שרשרת אספקה (התקשרויות עם קבלנים, ספקים, מחסנים וכו'). השירותים המשותפים מיועדים להפחית כפילויות הקיימות כיום, ולתת מענה יעיל וחסכוני לצורכי היחידות העסקיות.

לצד פעילותן של היחידות העסקיות תפעל יחידת אופטימיזציה כוללת, אשר תקבע את פונקציית הייצור, אשר תמקסם את שרשרת יצירת הערך בקבוצה כולה, ובראשה תעמוד פנינית לביא, שהייתה אחראית על גידור הסיכונים בחברה. שירותי המטה ימשיכו להינתן במרוכז לכל היחידות העסקיות בקבוצה.

"קשר ברור לאורך שרשרת הערך"

עד עתה פעלה בז"ן תחת שלושה מגזרים: מגזר התעשייה, הסחר והשיווק והפטרוכימיה. בבז"ן כתבו היום כי מטרת השינוי הינה "ליצור קשר ישיר, ברור ובלתי אמצעי לאורך שרשרת הערך של כל אחת מקבוצות המוצרים של החברה, תוך ניצול העובדה כי כלל פעילויות הקבוצה מתבצעות מאתר אחד ומאפשרות בתחומים רבים להגביר את היעילות ולהפחית את העלויות". המיזוג בין בז"ן לכאו"ל נעשה כבר לפני שנתיים.

יו"ר בז"ן, יוסי רוזן, אמר היום כי "השינוי במבנה הארגוני יהווה את התשתית לשיפור הנקודות המבניות המותאמות לחברה הממוזגת, ועל בסיסו תגובש התוכנית האסטרטגית הבאה של החברה".

מלבד המעבר למבנה של שלוש יחידות עסקיות, דיווחה היום בז"ן על מינויים נוספים במסגרת השינוי הארגוני, ועל עזיבתו של עידו רוזליו, מנהל מגזר התעשייה והמשנה של בוכריס, אשר נמצא בתפקידו פחות משנה.

מבזן נמסר בתגובה לעזיבתו של רוזליו כי "במסגרת שינוי המבנה הארגוני של החברה בוטל תפקיד מנכ"ל מגזר התעשייה, ובהתאם - הסתיימה כהונתו של מנכ"ל המגזר הנוכחי".

כך, מלבד שינוי המבנה הארגוני, חלק גדול מהשדרה הניהולית של החברה בתקופתו של בן מרדכי הוחלפה. גם ב-2009 נעשה בחברה שינוי ארגוני: החברה דיווחה אז כי תבצע "צעדי התייעלות במגוון תחומים, לרבות בתחומי הייצור, הלוגיסטיקה, הרכש, עבודות קבלניות וכוח אדם, במטרה להבטיח את מימוש התוכנית האסטרטגית של החברה".

המבנה הארגוני החדש של בזן
 המבנה הארגוני החדש של בזן