רשות המים: הכנרת עולה, אך המים לא יוזלו

במדידה האחרונה התייצב מפלס הכנרת על 212.39-, עם 61 ס"מ מעל הקו האדום התחתון

מערכת הגשמים והשלג שהחלה אתמול היא החזקה ביותר מתחילת החורף. על-פי הערכות של רשות המים, בראשית השבוע הבא הכנרת עשויה לעבור את קו המטר מעל הקו האדום התחתון. זאת, בראשונה זה 4 שנים בקירוב.

מנהל תחום המים העיליים בשירות ההידרולוגי ברשות, ד"ר עמיר גבעתי, אמר היום (ה') ל"גלובס" כי ניכר שכמות המשקעים במערכת הנוכחית, בעיקר בצפון, גדולה מאוד, ובייחוד הבוקר. "הלילה הייתה רגיעה קלה, אך בשעות הבוקר הגשמים התחזקו, וניכרת זרימה חזקה מאוד בנחלים. הכול זורם אל הכנרת וממלא אותה. אין מדובר בדבר מובן מאליו. הנחלים ברמת הגולן לא שצפו וקצפו כך לפחות 4-5 שנים", אמר גבעתי.

עד הבוקר נרשמה בצפון הארץ כמות משקעים מרשימה: כ-100 מ"מ. באזור יהודה כ-60-70 מ"מ, ובאזור החוף כ-40-50 מ"מ. "זה אירוע הגשם הכי משמעותי מאז תחילת החורף", פסק הבוקר ד"ר גבעתי. "מאז שהחל ועד היום בבוקר, נרשמה עלייה של 7 ס"מ במפלס הכנרת - וזו רק ההתחלה. מה שזורם בעוצמה אל האגם, יימדד רק מחר בבוקר, ואני מעריך שנראה עלייה של 10 ס"מ נוספים".

במדידה האחרונה, התייצב מפלס הכנרת על 212.39-, עם 61 ס"מ מעל הקו האדום התחתון. ברשות המים מעריכים כי כבר בתחילת השבוע הבא, גובה המפלס יתקרב ואף יגיע לכמטר מעל הקו האדום התחתון. "עדיין מוקדם לחגוג, שכן למפלס מלא חסרים לא פחות מ-3.5 מטרים של מים, ואנחנו עדיין רחוקים מאוד-מאוד משם".

בכיר ברשות המים אמר היום כי "גם אם יהיו החורף עוד שלוש מערכות גשם כאלה, והחורף הבא יהיה גשום כמו זה, לא נגיע למצב של מפלס עליון; פתיחת סכר דגניה היא עדיין חלום רחוק". ברשות הבהירו, כי חרף החורף הגשום בראשונה זה 7 שנים שחונות, הציבור עדיין נדרש לנהוג בחיסכון במים, וכי בכול מקרה, לא צפויה בקרוב כוונה להוזילם. זאת, הואיל ומחיר המים משקף את עלותם, שכוללת את הרחבת ההשקעות בתשתית, במתקני התפלה ובמערכות הולכה.

222
 222