משרד התקשורת ערך ביקורת פתע במשרדי הוט

אגף הפיקוח הגיע לבדוק האם הוט עומדת בתנאי הרישיון המחייב אותה להפריד בין הוט לבין חברת-הבת הוט נט, לאחר שיצאו במבצע משותף - לכאורה בניגוד לכללים

הדרג המקצועי במשרד התקשורת מגלה אקטיביות ביחס למבצע של חברת הוט ולדרך בה השיקה החברה את פעילות האינטרנט שלה.

ל"גלובס" נודע כי אגף הפיקוח במשרד ערך ביקורת פתע בהוט במטרה לבדוק האם החברה הפרה את תנאי הרישיון שלה בכל הקשור לדרך שבה פעלה במסגרת השקת המבצע המשותף בינה לבין חברת האינטרנט שהקימה, הוט נט.

כזכור, על-פי תנאי הרישיון של שתי החברות, הן חייבות להנהיג הפרדה מבנית ביניהם, כלומר שתי החברות חייבות לפעול בצורה עצמאית, ואם הן רוצות לבצע פעילות משותפת - הן חייבות לקבל לכך אישור מראש.

ההפרדה בין הוט לבין חברת-הבת שלה הוט נט איננה הפרדה קשיחה, כפי שהיא קיימת בין בזק לבין חברת-הבת שלה בזק בינלאומי. ההפרדה המבנית מחייבת מוקדים משותפים ואיסור על שיווק משותף, כמו גם מגבלות נוספות המחייבות הנהלות נפרדות ודירקטוריון נפרד.

במסגרת המבצע של הוט שטילטל את השוק, החליט המשרד לבדוק את התלונות שהעבירו אליו מפעילים, וככל הנראה חלקן הגדול נמצאו מבוססות.

המבצע של הוט, ששיאו היה 100 מגה תמורת 20 שקל מהוט נט עבור לקוח של הוט שלוקח חבילת טריפל משודרגת, הסתיים, אך שתי החברות ממשיכות לשווק חבילה משותפת במהירות של 30 מגה תמורת 20 שקל לחודש.

ההחלטה לנקוט בגישה פרו-אקטיבית נובעת מכך שהמשרד הוצף במידע ממנו לא יכל להתעלם. הגם שהוא מסרב להתערב ולעצור את שיתוף-הפעולה, מתקשה המשרד ברמת הדרג המקצועי להתעלם, אך שר התקשורת משה כחלון הורה לא לעצור את המבצע.

לכן השאלה שעולה כעת היא מה יעשה כחלון עם דוח הביקורת והמימצאים שייאספו, לאור העובדה שהוא בעד הוט ומתיר לה להמשיך בשיווק המשותף.

המשרד בודק כיצד קרה שעל המבצע הכריז מנכ"ל הוט הרצל עוזר, בעוד מי שמספקת את הקישוריות לאינטרנט היא הוט נט, והמחיר הזול שהציעה הוא זה שטילטל את השוק. גם העובדה שהחברה יצאה בקמפיין משותף מעורר ביקורת.

הבדיקה של אגף הפיקוח במשרדי הוט באה לבדוק האם המוקד הוא משותף לשתי החברות, ואם אכן כך, מדוע? בנוסף רוצה המשרד לבדוק איך יכול להיות שבין החברות אין הסכם על תשלום על שימוש בתשתית כפי שקיים בין הוט לבין יתר ספקיות האינטרנט, ועוד נושאים נוספים כמו מוקד מכירות משותף, חיבור הלקוח לספק הוט נט על-ידי אותו נציג, ועוד.