אשת שוק

על קרקע הנדל"ן המצטננת הצליחה גינדי להוכיח את כוחו האדיר של שיווק: אירועי מכירה רעשניים, הנחות מתוקשרות ומועדון לקוחות. ליטל גינדי לקחה השנה את שיווק הדירות עוד צעד אחד בכיוון שלה

טכניקת המכירות של אנשי גינדי החזקות, המלחמה העיקשת שלהם על כל קרקע שהם מחליטים לרכוש ותוצאות המערכה השיווקית המשומנת שהמשיכו בה למרות הקיפאון בענף, עוד תשנה את שילוש הממ"ים הקדוש של הנדל"ן (מיקום, מיקום, מיקום) לשילוש של ש"ינים: שיווק, שיווק, שיווק. ליטל גינדי-מטלון עם שותפיה לניהול ולבעלות גינדי החזקות, הצליחו גם השנה לשמור על פרופיל גבוה, לסגור עסקאות, לשבור שיאים במחירי קרקע ליחידת-דיור ובמכירת דירות, ולברוח בזמן מזעם המחאה.

את 2011 פתחו בגינדי החזקות בהשקת משרד מכירות מפואר במערב ראשון למיזם 'מגדלי הלאום', שבו 360 דירות. החברה זכתה במכרז המינהל על השטח ומשום שזו היתה חלק מהקרקע האחרונה בשכונה, לא היססו להציע מחיר גבוה במיוחד לקרקע, שהגיע ל-700 אלף שקל בממוצע לדירה. מספר חודשים מאוחר יותר, זכתה החברה במכרז נוסף, על קרקע סמוכה, גם במכרז זה הציעה גינדי סכום גבוה שהתקרב ל-800 אלף שקל לקרקע לדירה, פי אחד וחצי יותר ממחיר המינימום שבו נקב המינהל. הזכייה הגדילה את מיזם "מגדלי הלאום" של הגינדים ב-130 יחידות נוספות. מאוחר יותר, עשו גינדי החזקות עוד מהלך דומה - אחרי שהחלו בשיווק דירות בפרויקט על קרקע שבה זכו במכרז המינהל בקדימה-צורן, רכשו מגרש צמוד והכפילו את מספר הדירות.

כמו בשנים הקודמות, גם השנה יצאה החברה במבצעי מכירות המוניים. בעבר הסתייעה גינדי בגורמים חיצוניים מסוגם של 'חבר' כדי להביא מאסה של לקוחות, השנה הקימה מועדון לקוחות משלה. בתחילת שיווק מגדלי הלאום הכריזה גינדי שרק מי שיצטרף למועדון הלקוחות שלה יוכל לרכוש מ-180 הדירות הראשונות במיזם, בהנחה שבין 175 אלף שקל ל-235 אלף שקל מ"מחיר המחירון". הפרסום עשה את שלו ומאות הגיעו לאירוע המכירה שנערך באולם אירועים, כדי להתחרות על ההנחה המתוקשרת. חברי המועדון קיבלו בהמשך השנה הנחה גם לקניית דירות בקדימה-צורן.

בדצמבר, כשכל השוק היה רדום, הצליחה מכונת השיווק של הגינדים להכות את השוק, שוב - מילות הקסם "הנחה ממחיר המחירון" לצד אחוזים דו ספרתיים, הביאו למכירת 100 דירות בחודש אחד ב"מגדלי הלאום", והפעם, לא רק חברי מועדון נהנו מההנחה שעליה הכריזה החברה.

הפתעה ביולי

המחאה החברתית שמילאה את הארץ באוהלים החל במחצית חודש יולי אשתקד, גרמה לחברה לעצור מבצע מכירות שהיה מתוכנן להתבצע בשיתוף פעולה עם רשת שופרסל. בתחילת הקיץ הוכרז על מבצע שבו הוזמנו חברי מועדון שופרסל ליהנות מ"הנחה ממחיר מחירון" ב'מגדלי הלאום', אולם ביולי, כשדפני ליף ואנשיה הציתו את אש המחאה - הוא בוטל. לילה אחד אף כוונה המחאה הישר למגדל G היוקרתי של החברה, הניצב בפינת הרחובות שאול המלך ואבן גבירול בתל-אביב - המוחים יצאו אליו בצעדת לפידים. רוח זו דחפה אולי את גינדי לגשת למכרז שפרסמה עיריית ת"א לבניית דיור בר-השגה בשכונת שפירא. זו היתה הצעה היחידה שהוגשה, העירייה טענה שהסכום שהציע גינדי נמוך מדי, המכרז בוטל, העירייה הודיעה שתיקח על עצמה את הפרויקט וגינדי רשמה וי בסעיף "צדק חברתי". הגינדים לא עצרו לרגע: ביוני זכתה גינדי במכרז על קרקע של עיריית רמת השרון לבניית 88 דירות. הצעתם הזוכה היתה 125 מיליון שקל, המבטאת מחיר פנטסטי בגובה 1.42 מיליון שקל לקרקע, לכל יחידת-דיור. לקראת סוף השנה אף הרחיבה גינדי את גבולות הפעילות המסורתיים שלה דרומה ומזרחה, כשרכשה קרקע ברחובות וזכתה במכרז המינהל על קרקע ביישוב שוהם.

השנה שלי

מה ההישג הגדול שלך בשנה החולפת?

"ההישג הגדול השנה הוא שיווק 350 דירות במיזם 'מגדלי הלאום' בראשון לציון, בגלל האתגר השיווקי המיוחד שהציבה בפנינו שנה זו".

מה הלקח מההישג הזה?

"הלקח שלי הוא שאסור להשלים עם אמירות מסוג 'השוק חלש' ו'אין קונים' . צריך להילחם. לקום כל יום עם יעדים ולעשות כמיטב היכולת כדי להשיג אותם. להתאמץ, להמציא את הגלגל בכל פעם מחדש, ולעבוד מאוד-מאוד קשה".

מי הוא נדל"ניסט השנה?

"איש לא הפתיע או עשה מהלך יוצא דופן. רוב היזמים התמודדו עם פרויקטים שהיו בצנרת, ורוב הקולגות שלי נמנעו מעסקאות בשל ערפל חוסר הוודאות הכבד שכיסה את הענף".

מה יקרה למחירי הדירות בשנה הקרובה?

"להערכתי, מחירי הדיור ישמרו על יציבות ואולי לקראת אמצע או סוף 2012 יגיעו עליות קלות, בעיקר במקומות שירדו קלות ב-2011. אני חושבת שהקיפאון חייב להישבר. הביקוש לדירות חדשות גדל מאוד בשנת 2011, ההיצע לעומת זאת, הצטמצם. הקשחת תנאי המימון מצד הבנקים, עם חוסר הוודאות בענף גרמו גם ליזמים לשבת על הגדר. לא מעט מכרזים נדחו באין מתעניינים, ובמקביל - מחירי הביצוע עלו. המיסוי, אגרות הבנייה ועלויות הפיתוח לא השתנו והמימון התייקר, ומכל הסיבות הללו, איני סבורה שניתן לצפות לירידת מחירים".

האם ואיך תשפיע המחאה על הנדל"ן?

"המחאה משפיעה על כל תחומי החיים, וגם על הנדל"ן - כולם מנסים להיות טובים יותר. על מנת שיהיה דיור בר-השגה המדינה חייבת לסבסד קרקע באופן דרסטי ולוותר על הכנסות".

מה המהלך הגדול הבא?

"אני מאוד מקווה שבשנת 2012 נפרוץ קצת החוצה מהנדל"ן לערוצי השקעה חדשים אחרים ומאתגרים, ואולי נצליח בבוא העת להטיל חותם על תחום צריכה נוסף".