שלמור, JWT, פוקס-גורן וזרמון מועמדים לטיפול בתקציב רנו

לאחרונה הודיע גליקמן כי הוא ממיר את תקציב רנו בתקציב המתחרה כלמוביל

ימים ספורים לאחר הפרידה ממשרד הפרסום גליקמן-נטלר-סמסונוב, נערכים בקבוצת קרסו לבחירת משרד פרסום חדש שיטפל במותג רנו.

כפי שנחשף ב"גלובס", בגליקמן הוחלט להמיר את תקציב הפרסום של רנו בתקציב הפרסום של קבוצת כלמוביל כלמוטור. בעקבות המהלך של גליקמן, הועבר התקציב ל"משמורת" במשרד הפרסום ענבר-מרחב, שמטפל בתקציב עד למציאת משרד חדש. ענבר-מרחב מטפל כיום בתקציב ניסאן, גם הוא של קרסו.

עוד נודע ל"גלובס" כי החברה פנתה למספר משרדים שעמם נערכו או ייערכו פגישות ראשוניות. המשרדים הם שלמור-אבנון-עמיחי, JWT ישראל, זרמון DDB ופוקס-גורן-גלעדי.

בנוסף צפוי גם ענבר-מרחב להתמודד על התקציב, מתוך מטרה לנהל את תקציב הקבוצה כולה.

תקציב הפרסום של רנו עמד ב-2011 על 12.4 מיליון דולר במחירי מחירון.

ב-2010 היקף התקציב עמד על 7.7 מיליון דולר. למרות שלא מדובר בתקציב קטן, רוב משרדי הפרסום אינם יכולים לטפל בו - אלא אם יחליטו להחליף תקציב קיים בתקציב רנו שעל המדף. הסיבה לכך היא שיבואני הרכב מפצלים בדרך-כלל את הטיפול במותגי הרכב שהם מייבאים בין מספר משרדים, וכך הרוב מטפלים בתקציב פרסום כלשהו.

גם מבין המשרדים שאיתם אמורים אנשי רנו להיפגש יש כאלה המטפלים כיום בתקציב רכב. JWT ישראל מטפל בתקציב בטר פלייס, וזרמון טיפל (תחת הבעלות הקודמת של זרמון-גולדמן) במותג סיטרואן. בנוסף טיפל המשרד בחברת השכרת הרכב אוויס, שאותה ניהל מנכ"ל רנו הנוכחי. שלמור-אבנון-עמיחי טיפלו במשך כ-7 שנים בתקציב הפרסום של חברת כלמוביל במותגים יונדאי, מרצדס ומיצובישי.

ההחלטה של גליקמן לוותר על תקציב רנו הפתיעה את קבוצת קרסו, זאת למרות שבקבוצה קיימו בחודשים האחרונים פגישות לא מחייבות עם משרדי פרסום אחרים. בשנים האחרונות הורכב מערך הפרסום של החברה מגליקמן, שהחזיק את רנו, ומענבר-מרחב, שמטפל במותג ניסאן.

תגובת קרסו לא התקבלה.