דירוג שכר הבכירים: 7.3 מ' ש' לגבי ואתי רוטר, בעלי קסטרו

קרדן נדל"ן: לצד הפסד שנתי של 20.6 מיליון שקל, מציגה החברה שכר מצרפי של כ-10 מיליון שקל לחמשת בכיריה

הדוחות הכספיים של חברת האופנה קסטרו שפורסמו היום שלחו לראשות טבלת ליגת העל של שיאני השכר את בני הזוג גבי ואתי רוטר, מנכ"לים משותפים ובעלי השליטה בחברה. השניים זכו אשתקד לעלות שכר מצרפית של 7.3 מיליון שקל - 2.9 מיליון שקל מתוכם כמענק, 2.8 מיליון שקל כדמי ניהול והיתרה דמי שכירות לשני נכסים של השניים. את 2011 סיכמה קסטרו עם רווח נקי של 48.5 מיליון שקל, לעומת רווח של 2.1 מיליון שקל ב-2010.

הדוחות לשנת 2011, שפורסמו בסוף השבוע, סיפקו שוב דוגמה לקשר הרופף שקיים במקרים רבים בין ביצועי החברות הנסחרות בתל אביב לתגמול אשר לו זוכים מנהליהן הבכירים. בולטת בהקשר זה קרדן נדל"ן, שלצד הפסד שנתי של 20.6 מיליון שקל, הציגה שכר מצרפי של כ-10 מיליון שקל לחמשת בכיריה.

מדוחות קרדן נדל"ן עולה, כי עלות שכרו של יו"ר החברה, איתן סורוקה (70% משרה) הגיעה אשתקד ל-3 מיליון שקל, ואילו עלות שכרו של המנכ"ל, יורם קרן, הגיעה ל-2.7 מיליון שקל. בשנים 2009-2011 צברה קרדן נדל"ן, מיזמיות פרויקט הולילנד בירושלים, הפסד של 57 מיליון שקל, בעוד שצמד מנהליה הבכירים גרפו שכר בעלות של 17 מיליון שקל: יותר מ-9 מיליון שקל לסורוקה וכ-7.5 מיליון שקל לקרן.

עוד מתברג לעשירייה הראשונה יאיר עשהאל, מנכ"ל חטיבת תשתית בחברת שירותי ההובלה והלוגיסטיקה תעבורה מקבוצת כלל תעשיות, עם שכר בעלות שנתית של כ-3.9 מיליון שקל - רובו כמענק הנגזר מהרווח הנקי של החטיבה. כת"ש שלחה לרשימה גם את יואל פלדשו, מנכ"ל מונופול המלט נשר, עם עלות שכר של 3.2 מיליון שקל. יש לציין כי ירידה של 29% ברווחי נשר ל-122 מיליון שקל אשתקד לא פגעה בעלות שכרו של פלדשו, שנותרה ללא שינוי מהותי.

למרות ה"הדחה" מראשות הטבלה, מנהלים במערכת הבנקאית עדיין בולטים בצמרת מקבלי השכר אשתקד עד כה: דב קוטלר, מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי ישראכרט, וחיים פריילכמן, מנכ"ל בנק אגוד, עם עלות שכר שנתית של כ-5 מיליון שקל כל אחד. לא הרחק מאחוריהם ניצבים יו"ר בנק אגוד, זאב אבלס, ואירית איזקסון, יו"ר ישראכרט, עם עלות שכר שנתית של כ-4 מיליון שקל כל אחד.

שכר
 שכר