אושררו הטבות השכר לשופטים; תנאי השרים צומצמו

ועדת הכספים קבעה, בין השאר, כי השרים לא יהיו זכאים למימון הוצאות נסיעת בני או בנות זוגם לחו"ל ■ ההטבות לשופטים נותרו כפי שהיו עד היום

‏‎‎ועדת הכספים של הכנסת צימצמה את רשימת התנאים הנלווים לשכר שלה זכאים השרים: בדון שקיימה היום (ב') הוועדה הוחלט שלא לאשר לשרי הממשלה ייעוץ פנסיוני חינם וגם לא הוצאות כיבוד ואירוח מחוץ למשרד.

כמו כן, לא יהיו זכאים השרים למימון הוצאות נסיעת בני או בנות זוגם לחו"ל לנסיעה בתפקיד. כן הפחיתה הוועדה את מספר העיתונים עליהם הם זכאים להיות מנויים על חשבון המדינה מחמישה לשניים בלבד.

מעתה יהיו השרים זכאים לרכב צמוד, שירותי לשכה, מנוי לשני עיתונים יומיים, מנוי שנתי לכבלים או ללוויין, הוצאות טלפון ופקסימיליה הכוללות: שיחה מזוהה, תא קולי, שיחות לחו"ל, פקס בארץ ולחו"ל, שיחות גוביינא מחו"ל לצורך מילוי התפקיד וחבילת אינטרנט.

עוד יהיו רשאים השרים ללימודי שפה בסכום של עד 3,908 שקל ולנסיעה חינם בכבישי אגרה. בנוסף, המדינה תממן רבע מעלויות המס על הוצאות בריאות - הטבה שהושוותה לזו שקיבלו השופטים עד היום. בכך יושוו תנאי השרים לאלה של חברי הכנסת.

‏ההחלטות בעניין התנאים התקבלו בצוות מצומצם של חברי ועדת הכספים בראשות יו"ר הוועדה, משה גפני (יהדות התורה), השרים יעקב נאמן ובני בגין וחברי הכנסת ציון פיניאן (ליכוד) ויעקב אדרי (קדימה).

באשר לשופטים, החליטה הוועדה כי ההטבות לשופטים נותרו כפי שהיו עד היום, לרבות ההטבות הייחודיות שלהם על ותק וכדומה.

עם זאת, בנושא הצמדת השכר ורכב צמוד, הוחלט כי נשיא בית המשפט העליון ושופטי העליון יושוו לשרים בעניין זה; נשיא בית המשפט המחוזי יושווה למנכ"ל משרד; נשיא בית משפט שלום - למשנה למנכ"ל; ונשיא בית הדין לעבודה יקבל מעט פחות.

עוד אישרה היום הוועדה כי המדינה תתחלק עם השרים והשופטים במימון עלות המס על שירותי הבריאות להם הם זכאים, כך שהמדינה תממן 75% והם ישלמו 25%.

‏לגבי אופן הצמדת שכרם של שופטים, קבע הצוות כי יש להצמיד את שכרם כך שחציו יוצמד למדד וחציו לשכר הממוצע במשק. זאת, בנימוק שאין זה נכון להצמיד את השכר באופן מלא לשכר הממוצע במשק בעת הזו. עם זאת, חברי הוועדה טרם הצביעו על סעיף זה. ‏‎‎‏