"F/O/D" - מגזין חדש לקהילת ההומואים - יוצא היום לאור

במגזין, שייצא לאור פעם ב-3 חודשים, יכתבו בין היתר אביעד קיסוס והראל סקעת ■ דביר בר, עורך מגזין "F/O/D": "זהו עיתון ראוי לכולם, שפונה גם לסטרייטים"

המגזין החדש לקהילת ההומואים בישראל - "F/O/D" - ישווק החל מהיום (ב') ברשת סטימצקי בכל רחבי הארץ. במגזין, שצפוי לראות אור פעם ב-3 חודשים, יכתבו בין היתר אביעד קיסוס, הראל סקעת, גיורא יהלום, יערה קידר, סהר שלו, אדם סרור, אור שמעונוב וצח זמרוני.

לאחר תקופה ארוכה שבה לא יצא לאור עיתון הפונה לקהילת ההומואים בישראל, מופץ היום ברחבי הארץ המגזין החדש.

המגזין, שיופץ ב-20 אלף עותקים, מקיף 5 תחומי עניין מרכזיים: אופנה, ספורט ובריאות, תרבות, תיירות וחיי האהבה. כמו כן, המגזין צפוי לשלב כתבות תוכן, לצד ראיונות עומק, טורים אישיים והפקות אופנה.

המגזין נמצא בבעלותם של אלי גייגר, סיגל רמתי ושי דויטש, שהקימו לצורך הפרויקט חברה בשם "דוד ויהונתן שיווק בע"מ".

- למה המגזין החדש פונה רק להומואים ולא ללסביות?

"אנחנו מיישרים קו עם מה שקורה בתחום הזה בעולם", אומר עורך המגזין, דביר בר, ששימש במשך שנים רבות כדובר חברת ענני תקשורת. "זאת בשונה מ'הזמן הוורוד' הוותיק, שיצא מטעם אגודת הלהט"ב (לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים, ר"ב), ולכן היה מחויב לפנות לכל הקהלים. ככה זה בעולם: יש מגזין נפרד להומואים ומגזין נפרד ללסביות, וכך גם לגבי הטרנסג'נדרים והביסקסואליים.

"המגזין מיועד להומואים, אבל האמת היא שהוא פונה גם לסטרייטים. אני חושב שהוא בהחלט עיתון ראוי לכולם. במלים פשוטות - זה לא עיתון שאתה מרגיש הומוסקסואל שכשאתה קורא אותו".

"זה מגזין לייף סטייל להומואים שלא היה כמותו בישראל", מסביר בר ומוסיף: "יש דגש גדול מאוד על האיכות, על ההפקה, על הכותבים וכו'. מדובר במגזין שעלות ההוצאה לאור שלו גבוהה מאוד כי לא התפשרנו על האיכות".

- איך מתמודדים עם העלויות הגבוהות?

"מאוד הופתענו מכמות האנשים שהתגייסו למען הפרויקט הזה. הרבה בתי עסק התגייסו לטובתו. כ-30% מתוך 116 עמודי המגזין הם פרסומות. בין המפרסמים חברות כמו לוריאל, מוטורולה, אמריקן אפרל, מוטורולה, ישראייר, JB שעונים ותיאטרון הקאמרי, וכן מפרסמים מחו"ל שפונים ישירות לקהילת ההומוסקסואלים בישראל. מעבר לכך, כל הכותבים שלנו התנדבו לכתוב בשלב הזה בחינם, ואנחנו מעריכים שכך יהיה גם בהמשך השנה".

- איך מתוכננת הפצת המגזין?

"קודם כל, העיתון יופץ ברשת סטימצקי. שנית, הוא יופץ גם למנויים עד הבית. אגב, המגזין יגיע לתיבות הדואר במעטפה חומה אטומה. אנחנו מבינים שיש לחלק מהאנשים צורך בדיסקרטיות, ושחלקם לא יצאו עדיין מהארון".