אי.בי.אי מורידים את מחיר היעד של סלקום ב-25%

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי טוען כי תנאי הרגולציה הקשים והתחרות העזה פגעה בענף הסלולר ובפרט גם בסלקום

אורי ליכט, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אי.בי.אי, מפרסם היום (ב') סקירה מקיפה על חברת סלקום, שצפויה לפרסם את דוחותיה ביום ד'. ליכט מציין בסיקרה כי דוחות החברה צפויים להיות חלשים מאד ואזהרת הרווח שהחברה פרסמה כבר לפני מספר שבועות הכינה את השוק לדוחות החלשים, ולכן "לא צפויות כאן הפתעות מיוחדות". בית ההשקעות גם חותך את מחיר היעד של סלקום ב-25% וקובע מחיר יעד חדש של 50 שקל למניה, אך נשארים עם המלצת "הפחת".

בהקשר לדוחות הכספיים, מציינים באי.בי.אי כי הם יושעו משני אירועים מרכזיים. האחד הוא, הפסד בתביעה משפטית שתפחית כ 22 מיליון שקל מההכנסות משירותים. והאירוע השני הוא הפרשת מס בהיקף של 30 מיליון שקל בעקבות העלאת פרמננטית של מס החברות. אולם, שני אירועים אלה הם חד-פעמיים ולא צפויים להשפיע על ההכנסות העתידיות מהלקוחות.

"השורה העליונה תצביע להערכתנו על צמיחה קלה בשל איחוד מלא של תוצאות נטוויז'ן ובשל הכנסות גבוהות מציוד אך בהכנסות משירותים אשר מהוות את ליבת פעילות סלקום תרשם להערכתנו ירידה של כ-28% וה-ARPU יירד לרמה של 100 שקל בלבד. ההוצאות החד-פעמיות יובילו בסופו של דבר ל EBITDA של 429 מיליון שקל בלבד ולרווח נקי של 79 מיליון שקל".

ליכט מציין כי הגורמים המרכזיים שפוגעים ברווחיות החברה, ובענף הסלולר כולו, הם התקנות הרגולטוריות המחמירות והתחרות העזה הצפויה להתקיים במהלך 2012. "אנו מעריכים שנראה השקות אגרסיביות מאד הן של הוט עם מירס והן של גולן טלקום. כמות סימני השאלה סביב הענף גדולה מאד ואנחנו עדיין לא רואים סימני התאוששות".

בעקבות כך, ליכט מוריד את מחיר היעד של המניה לרמה של 50 שקל למניה לעומת מחיר יעד קודם של 63 שקל ואת המלצת המניה על "הפחת".