שר האוצר היווני לנושים: לא תהיה עסקה טובה יותר

שלושה ימים לפני שההצעה להחלפת האג"ח הקיימות באג"ח חדשות תמה, אמר וניזלוס כי התנאים שהוסכם עליהם בחודש שעבר הם הטובים ביותר, וכי יוון לא תהסס ליישם חוקים שיגרמו להפסדים על מחזיקי אג"ח שלא יחתמו על ההסכם מרצונם

שר האוצר היווני, אוונגלוס וניזלוס, הזהיר היום (ב') את מחזיקי האג"ח היווניות במגזר הפרטי לא להשאר מחוץ לעסקת החלפת האג"ח, מכיוון שזו העסקה הטובה ביותר שהם ישיגו, כך לדבריו.

שלושה ימים לפני שההצעה להחלפת האג"ח הקיימות באג"ח חדשות תמה, אמר וניזלוס לרויטרס כי התנאים שהוסכם עליהם בחודש שעבר הם הטובים ביותר, וכי יוון לא תהסס ליישם חוקים שיגרמו להפסדים על מחזיקי אג"ח שלא יחתמו על ההסכם מרצונם.

"מי שחוב שלא ייקח חלק בעסקה ויקבל תשלום מלא - טועה", אמר וניזלוס, שצריך לשכנע את מחזיקי האג"ח לחתום על העסקה בה תלויה חבילת הסיוע על סך 130 מיליארד דולר אותה אישרו כבר שרי האוצר של גוש האירו.

וניזלוס אמר כי הוא בטוח שיותר מ-90% מהמשקיעים ישתתפו מרצונם בעסקה. "מטרתנו היא השתתפות כמעט מוחלטת", הוא אמר. "שאף אחד לא ידמיין לעצמו שתהיה הצעה נוספת שתכלול את האלמנטים הללו". וניזלוס מתכוון בדבריו לתנאים שאמורים לקבל המשקיעים שיחתמו על העסקה - מקדמה במזומן, אג"ח חדשות וריבית גבוהה יותר במקרה שהכלכלה היוונית תראה שיפור.

אם פחות מ-75% מהנושים יחתמו על העסקה, היא תבוטל, מה שעלול לגרור את אירופה לסבב נוסף של סחרור וחוסר ודאות.

נזכיר כי העסקה עליה הוסכם בפברואר היא "תספורת" נומינלית של 53.5% על האג"ח היווניות, מה שמשתווה ל"תספורת" ריאלית של כמעט 75%. עסקה זו אמורה לחתוך את חובה של יוון בכ-100 מיליארד אירו.