המובילים במכרז לתפקיד סגן מנהל המינהל: טושינסקי ויוסף

‎‎ועדת המכרזים הבינמשרדית תתכנס בשעות הקרובות ותפרסם החלטתה ■‏‏‎‎‏ תפקיד הסגן נוסד במסגרת שינוי במבנה הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל‏

‎‎בכירים במינהל מקרקעי ישראל מעריכים כי שני המתמודדים המובילים לתפקיד סגן מנהל המינהל הם ליאורה טושינסקי ויגאל יוסף. ועדת המכרזים הבינמשרדית תתכנס בשעות הקרוב על מנת לפרסם את שם הזוכה.

יגאל יוסף, שהיה ראש עיריית ראש העין (ליכוד), מכהן בתפקיד מנהל תחום פיתוח במשרד התמ"ת. ליאורה טושינסקי היא סמנכ"לית מינהלת "תנופה" במשרד ראש הממשלה לטיפול במפוני גוש קטיף וצפון השומרון, תפקיד שמונתה לו על ידי בנצי ליברמן, שהיה ראש מינהלת "תנופה". טושינסקי כיהנה גם כמנכ"לית המועצה האזורית שומרון כשליברמן היה יו"ר המועצה. שם נוסף שהוזכר כבעל סיכוי לזכות הוא עודד אגמון, ראש אגף הסדרה ברשות החשמל, העוסק גם בענייני תכנון.

במסגרת דרישות המכרז החדש לתפקיד הסגן, על המועמד להיות בעל תואר ראשון, בעל ניסיון בניהול צוות עובדים וארגונים ציבוריים ובעל יכולת הובלת תהליכי שינוי. אין ברשימת דרישות המשרה לסגן תנאים העוסקים בידע או ניסיון בניהול מקרקעין.

תפקיד סגן מנהל מינהל מקרקעי ישראל נוסד במסגרת שינוי שערך ליברמן במבנה צמרת המינהל. על פי המתווה המקורי של הרפורמה במינהל והפיכתה לרשות, ראש החטיבה העסקית החדשה, החשובה ביותר בתחום עסקאות המקרקעין, אמור היה לכהן כממלא מקום ראש המינהל. ליברמן ערך את השינוי בנימוק שהוא זקוק לסגן בעל יכולות מוכחות וגבוהות בתחום הניהול והארגון.

המכרז הבינמשרדי נערך אחרי שהמכרז הפנימי במינהל נכשל ולא הוכרז על זוכה. למכרז הבינמשרדי ניגשו תשעה מתמודדים, אבל איש מהם לא היה בעל תפקיד בכיר במינהל. ‏‏‎‎‏