הערכות: מחשוב ענן ייצור 30 אלף משרות בישראל עד 2015

המעבר של מערכות המחשוב לשימוש נרחב בזיכרון, עיבוד ותוכנה שממוקמים על מחשבים מרוחקים, משפיע על הכלכלה בעיקר בהיבט של התייעלות וחסכון במשאבים ■ מדובר בגידול של 137% במשך התקופה

המעבר של מערכות המחשוב לשימוש נרחב בזיכרון, עיבוד ותוכנה שממוקמים על מחשבים מרוחקים (מחשוב ענן), משפיע על הכלכלה בעיקר בהיבט של התייעלות וחסכון במשאבים.

מחקר שפרסמה חברת המחקר IDC, לבקשת מיקרוסופט, מעלה כי ההשפעה של מחשוב הענן תביא גם לגידול ניכר במספר המשרות. למעלה מ-30 אלף משרות צפויות להיווצר בישראל בשנים 2012-2015 בעקבות התרחבות השימוש בפתרונות מחשוב ענן, גידול של 137% במשך התקופה.

על-פי נתוני IDC, המעבר למחשוב ענן יסיט הכנסות של כ-1.1 טריליון דולר לעבר חיפוש פתרונות חדשניים בתחום מערכות המידע. מבחינת מקומות עבודה, יאפשר מחשוב הענן לארגונים להתרחב לתחומים חדשים ולשכור בעקבות כך קרוב ל-14 מיליון עובדים חדשים. חצי מהגידול במשרות יהיה בסין והודו, ובכלכלות מתפתחות אחרות ופחות מעשירית מהמשרות צפויות להיווצר בארה"ב.

ב-IDC מדגישים כי הגידול במספר המשרות לא יבוא על חשבון משרות קיימות בתעשיית ה-IT. ולדברי ג'והן גאנץ, אנליסט ראשי וסגן נשיא בכיר ב-IDC: "הטעות הרווחת היא שהענן צפוי לחסל משרות עבודה בעוד שלמעשה הוא ייצור משרות רבות".