מחזיקי אג"ח סדרה ב' של אמפל דורשים פרעון מיידי

בפגישה שהתקיימה בין מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של אמפל, הוחלט ברוב מוחלט על העמדה של החברה לפרעון מיידי של חובותיה ונקיטה בהליכים משפטיים

בפגישה שהתקיימה בין מחזיקי האג"ח מסדרה ב' של אמפל , הוחלט ברוב מוחלט על העמדה של החברה לפרעון מיידי של חובותיה ונקיטה בהליכים משפטיים. אמפל, נזכיר, הייתה אמורה להעביר תשלום קרן של 30 מיליון דולר בסוף ינואר.

אמפל הוכרזה רשמית כחדלת פירעון, כאשר בחודש שעבר כבר נמנעה מתשלום של כ-130 מיליון שקל לסדרה ב' (פירעון של 25% מהקרן) ושילמה להם רק את הריבית החצי-שנתית (3.3%) שהסתכמה ב-15 מיליון שקל - ונכנסה למו"מ להסדר חוב עמם.

יוסי מימן, בעל השליטה באמפל, לה חובות של 870 מיליון שקל לבעלי הסדרות השונות, הציע בתחילת פברואר למחזיקי האג"ח תשלום מותנה של 100 מיליון שקל בגין החזקותיו האישיות (8.1%) ב-EMG, בתמורה לדחיית פירעון קרן האג"ח בשנתיים, אשר תשולם אז במלואה. עוד במסגרת ההסדר, הציע מימן לעבוד ללא שכר בשנתיים הקרובות, לאחר שב-6 השנים האחרונות משכו מימן ויד ימינו בחברה, סמנכ"לית הכספים, אירית אילוז, שכר בעלות של כ-80 מיליון שקל.

"תוצאות ההצבעה החד משמעיות של אג"ח ב' לאשר תהליכים משפטים הכוללים גם בקשה לפירוק מעידות על הלך הרוחות בקרב מחזיקי האג"ח - אשר דחו את ההצעה המעליבה של מימן", מסרו מחזיקי האג"ח בהודעה.

"בעל השליטה באמפל, מנסה בחודשים האחרונים לחמוק מתשלום חובותיו ע"י הבטחות מעומעמות על פיצוי עתידי - ללא שום התחייבות-ובכך, למעשה, מסכן את מחזיקי האג"ח מהפסד של כל השקעתם", לשון ההודעה.

"ככל הנראה, אם מר מימן לא יאות לחלוק עם מחזיקי אג"ח בסיכון שהוא מתכוון להשיט על החברה ובמקביל להציע להם אפסייד הולם, מחזיקי האג"ח יאלצו לפנות לבית המשפט להגן על זכויותיהם", סיכמו.