5 דיירים נוספים ב"האח הגדול": "קיבלנו כדורים פסיכיאטריים"

כך מדווח "ידיעות אחרונות" ■ מתמודדת לשעבר ב"האח הגדול": "ד"ר רבינוביץ' אמר לי 'הכדור יעשה לך טוב, אם תקשיבי לי תגיעי לגמר'" ■ קשת: "אין להפקה מושג בעניינים פסיכולוגיים, ואנו לא אמורים לדעת מה קורה בין המטופל והרופא"

פרשת הכדורים הפסיכיאטריים בתוכנית ה"האח הגדול" מסתעפת בעקבות עיקרי תחקיר שמפרסם היום (ד') "ידיעות אחרונות", הכולל ראיון של סער שיינפיין שהגיע לגמר העונה השנייה של "האח הגדול", ושמגבש בימים אלה תביעה על סך 2.5 מיליון שקל נגד חברת קופרמן הפקות ונגד ד"ר אילן רבינוביץ'.

על-פי הדיווח היום, עוד 5 דיירים נוספים התלוננו כי נאלצו לקבל כדורים פסיכיאטריים במסגרת שהותם בבית "האח הגדול".

דיירת בתוכנית סיפרה: "ראיתי את ד"ר רבינוביץ' שבוע לפני הכניסה שלנו לבית. הוא אמר לי שהוא מסמן אותי בחמישייה. בהמשך בבית הוא הציע לי כדור. שאלתי 'מה הכדור הזה?', והוא אמר לי: 'זה יעשה לך טוב, אם תקשיבי לי את מגיעה לגמר'. כששאלתי את יורם זק, העורך, הוא אמר לי:' תקשיבי, הוא הפסיכיאטר, זה יעשה לך טוב'", סיפרה המתמודדת לשעבר.

מתמודד נוסף סיפר סיפור דומה וציין כי נפגש עם ד"ר רבינוביץ', שאמר לו לפני הכניסה לבית כי אם הוא רוצה להיכנס, הוא חייב לקחת כדורים. "הוא אמר לי: 'הכדורים ישלשו את הכוח שלך, אתה תהיה יותר רגוע'", סיפר המשתתף. עוד הוסיף כי "הקהל חושב שזה ריאליטי, חלק מהדיירים מסוממים ומנווטים".

דייר אחר אמר: "רבינוביץ' חירפן את כולנו. אם היינו גברים, היינו תובעים את האמא שלו. הייתי אמור לקחת את הכדורים בערב, מכניס את הכדור לפה, הולך לכיור ושם כאילו מים בפה כדי שלא יראו שאני לא לוקח, כמו אסיר".

מתמודד אחר סיפר כי ד"ר רבינוביץ' ביקש ממנו לגעת באחת המשתתפות. "הוא אמר לי: 'תקשיב, תיגע בה, אתם זוג יפה'. עניתי: 'מה פתאום, יש לי חברה'. הוא אמר לי: 'זה טבעי, תיגע בה'. בהתחלה בבית הוא הוציא לי כדור ואמר לי: 'תיקח עכשיו'. שאלתי: 'מה אתה נותן לי?', ואילן אמר:'זה ייתן לך כוחות'. אילן כיוון אותי בבית", אמר הדייר לשעבר.

בזכיינית ערוץ 2 קשת הגיבו היום בגלי צה"ל לדברים ומסרו כי "דבר הכדורים לא הוסתר, אך מדובר בעניינים שנמצאים תחת חיסיון שבין מטפל למטופל. אין להפקה נגיעה לעניינים פסיכולוגיים, אנחנו לא נוגעים בדבר, זה התפקיד של אנשי מקצוע. אין להפקה שעוסקת בענייני טלוויזיה מושג בעניינים פסיכולוגיים, ואנו לא אמורים לדעת מה קורה בין המטופל והרופא. אני לא יכול לחוות דעתי על טיפולו של אילן רבינוביץ'", אמר רן תלם, מנהל התוכניות בקשת, שדיבר בשם ההפקה.

באשר לתביעה של סער שיינפיין נמסר כי "סער נתן פרק זמן כדי לקבל את הסכום הכספי שדרש, ולא יפנה לעיתונות ויכפיש את קשת. אנחנו לא פנינו למשטרה ולא מבקשים להכפיש את סער. אנחנו לא מפעילים לחץ על דיירים להישאר בבית 'האח הגדול'. סער לא מקבל את העובדה שאלירז נבחר".

בהתייחס לכתבה ב"ידיעות אחרונות" נמסר כי הכתב רז שכניק עובד במקום שמזה שנתיים מכפיש את קשת.