הכשרה אנרגיה גייסה 30 מ' ש' - וטלטלה את המניה

(עדכון) - החברה גייסה אמש כ-30 מיליון שקל לקידוחים ב"שרה" ו"מירה" - אך החתמים נאלצו לרכוש כ-8 מיליון שקל מסך ההנפקה ■ 3 סדרות אופציות הונפקו במחירים גבוהים משמעותית ממחיר השוק: האם לנמרודי יהיה כסף להשלים את הקידוחים?

הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי מרכזת עניין רב היום במסחר לאחר שהשלימה אמש (ג') גיוס הון בסך כולל של כ-30 מיליון שקל, כפי שתכננה.

החברה, שביקשה לגייס על מנת לממן את קידוחי הגז ברישיונות "שרה" ו"מירה", צפויה להתחיל את הקידוח כבר בחודש הבא. על פי הערכות, חתמי הגיוס נאלצו לממש את ההתחייבות החיתומית שלהם ולרכוש כ-8 מיליון שקל מסך ההנפקה - כמעט שליש מסך הגיוס - כך שנראה כי הציבור "לא התנפל על הסחורה".

בנוסף, החברה הנפיקה 3 סדרות אופציות עם מחירי מימוש גבוהים משער המניה היום בבורסה: 2 סדרות קצרות לאפריל ומאי במחירי מימוש של 70 ו-80 אגורות בהתאמה, ועוד סדרה לספטמבר במחיר 100 אגורות.

החברה מתחילה את קידוחי הגז מבלי שיש כסף בקופה למבחני ההפקה, במידה ומאגרי "שרה" ו"מירה" יוכרזו כתגלית. עם זאת, נציין כי ישנה ערבות של החברה האם, הכשרה ביטוח, ל-10 מיליון דולר להכשרה אנרגיה. בצד זה, החברה ממתינה בוודאי שהאופציות ייכנסו לכסף, והמחזיקים יזרימו עוד כסף למימון.

גורם בשוק האנרגיה, עמו שוחח הבוקר "גלובס", ציין כי "אינני זוכר תקדים שחברת חיפושים החלה קידוח בלי שהקופה תהיה מלאה מספיק. זה מסוכן כי ייתכן שלא יהיה מספיק כסף להשלים את הקידוח".