"בת 31, תקציבאית במשרד פרסום - בלי סיכוי להתקדם"

דליה, תקציבאית במשרד פרסום גדול, מתארת במדור "החברים של גלובס בפייסבוק מספרים" את התסכול שלה מהקריירה ■ "המעסיקים לא באמת נותנים לי צ'אנס"

"אני בת 31, גרה בתל-אביב, ועובדת מזה כ-5 שנים במשרד פרסום גדול כתקציבאית. כל חיי חלמתי לעבוד בעולם הפרסום, לא רק בגלל הזוהר שמתלווה להילה של המקצוע (לפחות מרחוק), אלא בגלל שהוא מאפשר לי לתת ביטוי ליצירתיות שבי.

"בדרך-כלל - ויעידו עליי חבריי ומכריי - אני אדם עם סבלנות, נחישות ועיקשות להשיג מטרות בקריירה, אבל היום אני דורכת במקום כבר כמה שנים ולא מצליחה לראות את האור בקצה המנהרה. החלום שלי הוא להתקדם לתפקיד סופרווייזרית, אבל במשרד הפרסום שבו אני עובדת אין סיכוי לקידום, וכל הפניות שלי בנושא הולידו הבטחות בלי תוצאות בפועל.

"חברים שלי אומרים שהסיכוי היחידי שלי לקידום הוא לפזול החוצה למשרד אחר, כי 'אין נביא בעירו'; אבל גם בחוץ אני מוצאת את עצמי בסוג של דרך ללא מוצא: בקושי מתפרסמות מודעות הדרושים למשרות סופרווייזר, ואם כבר אני מצליחה למצוא אחת כזו פעם ביובל - תנאי הסף דורשים 'ניסיון כסופרווייזר', כך שהמעסיקים לא באמת נותנים לי צ'אנס.

"נכון שבמפרט המשרה כתוב לפעמים שגם תקציבאים בכירים יכולים להגיש מועמדות, אבל אני לא משלה את עצמי - מה הסיכוי שלי מול מועמד עם טייטל של סופרווייזר?

"הסיטואציה הזו מתסכלת אותי מאוד, במיוחד לאור העובדה שגם ככה בעבודה השוטפת שלי אני מבצעת חלק משמעותי מהמטלות שעושה סופרווייזר.

"זה בכלל לא מפליא אותי שגם כשכבר שלחתי קורות-חיים למשרת סופרוויזר, לא קיבלתי אפילו זימון לראיון. מספיק שהם רואים את הטייטל 'תקציבאית' - ומיד הם פוסלים את המועמדות שלי על הסף".

* נכתב על-ידי דליה, בת 31, תקציבאית

נורית אגמי, יועצת לניהול קריירה, עונה לדליה: "מעסיקים אינטליגנטים מחפשים ניסיון בפועל"

"דליה, את פועלת בענף שבו קשה מאוד להתקדם, כיוון שהמבנה בפירמות פרסום הוא פירמידה רחבת בסיס עם קודקוד צר מאוד. אם את מרגישה שהדרך למעלה חסומה, אכן יהיה זה מהלך נבון לבחון חלופות במשרדי פרסום אחרים.

"כדי להתמודד עם האמונה המגבילה שעולה ממכתבך, כאילו הטייטל 'תקציבאית' בקורות-החיים הוא שעוצר אותך, ההמלצה המרכזית שלי היא לפרמט את קורות-החיים מחדש, כך שיבליטו את התקדמותך בקריירה. כתבי שהתחלת מתפקיד של תקציבאית זוטרה, קודמת לתקציבאית בכירה, ושכיום את מכהנת כעוזרת סופרווייזר (במקביל פרטי את המשימות שלך היום שנכנסות לקטגוריה של עבודת סופרווייזר).

"מעסיקים אינטליגנטים לא מתרגשים עוד מטייטל רשמי, אלא מחפשים ניסיון בפועל. פורמט מחודש של קורות-החיים שמבליט התקדמות מקצועית, ומינוח קצת אחר שמשקף עבודה בפועל במקום טייטל רשמי - ישים אותך בפוזיציה טובה יותר מול מועמדים אחרים".