פברואר: מכירות חנויות האופנה וההנעלה צנחו ב-5%

10 רשתות רשמו ירידה של יותר מ-20% בפדיונות ■ חנויות ההנעלה ספגו ירידה של 7.4% בפדיונות, ואופנת הנשים ירדה ב-11%

מזג-האוויר החורפי שאפיין את חודש פברואר 2012, לא היטיב עם רשתות האופנה וההנעלה. לפי נתוני הרשתות החברות במערכת ריס ובהשוואת מכירות של 1,400 חנויות זהות, מכירות האופנה וההנעלה צנחו ב-5%.

הירידה החדה ביותר נרשמה בחנויות האופנה המיועדות לנשים בלבד, שרשמו ירידה חדה של 10.8% בפדיונות. חנויות ההנעלה ספגו גם הן ירידה משמעותית בפדיונות, שהגיעה ל-7.4%. לעומת זאת, בחנויות שבהן נמכרים בגדי נשים וגברים, נרשמה עלייה של 2.5% בפדיונות, ואילו בחנויות הילדים נרשמה עלייה של 3.9%.

"היה חודש חלש. הישראלים אוהבים בחורף להיות בבית ולא להסתובב. מעבר לכך, די מיצו את הקניות בין נובמבר 2011 לינואר 2012. בפברואר הייתה מחד תחושה של סוף חורף, ומאידך חורף קשה שמשאיר את האנשים בבית. אנחנו לא מתרגשים ומעריכים כי החודשים הקרובים יהיו חודשים טובים", אומר גידי גולדפינגר, מנכ"ל בריל פאשן, בעלת רשת לי קופר ומותג האופנה אלקוט.

קמעונאים אחרים אופטימיים הרבה פחות. "החורף הקשה השאיר את האנשים בבית וגרם לירידה חדה בתנועה בקניונים. אופנת החורף הייתה במחירי סוף עונה, ואנשים לא קנו את הקולקציות החדשות", אומר מנכ"ל אחת מרשתות האופנה.

לדבריו, "גם חודש מארס נפתח חלש ועדיין לא התרומם, מאותן סיבות. מחפשי מציאות החורף המשיכו לפקוד את הקניונים, אבל בכמות קטנה. ביום שישי הראשון של מארס היה שלג בירושלים. קניון מלחה, למשל, היה ריק. בכלל, ב-4 הימים הראשונים של מארס היה דומם".

בעוד שמחצית מרשתות האופנה סיכמו את חודש פברואר באופן חיובי, עם עלייה מתונה בפדיונות, בקרב מחצית מהרשתות נרשמה צניחה חדה במכירות. 10 רשתות רשמו בפברואר צניחה של יותר מ-20% במכירות, ו-19 רשתות נוספות רשמו צניחה של 10%-20% במכירות. בקרב 16 רשתות הסתכמה הירידה בשיעורים של 1%-10%.

מרבית הקניונים רשמו ירידה בפדיונות, ורק מיעוטם רשמו עלייה בפדיונות האופנה וההנעלה. בביג FASHION נצרת נרשמה עלייה של 7.8%.

הקניונים באשדוד רשמו עליות של כ-5%. קניון קריית-אונו רשם עלייה של כ-3%, וקניון מול הים עלייה של כ-1.5% בלבד, זאת לאחר תקופה ארוכה של מגמת שיפור בפדיונות בקניון. הפדיונות בקניון רננים ובקניון הגדול בפתח-תקווה נותרו יציבים, ובכל יתר הקניונים נרשמה ירידה בפדיונות.

אופנה
 אופנה