חברת הקלינטק HCL השלימה גיוס של 30 מיליון דולר

HCL, שנקראת מעתה וירדיה (Virdia), קיבלה גם הלוואה בהיקף של 75 מיליון דולר ממדינת מיסיסיפי בארה"ב לצורך הקמת מפעל בשטחה ■ החברה מפיקה דלק ביולוגי מסוכר

חברת הקלינטק HCL הודיעה הלילה על התקדמות משמעותית בפעילות. HCL, שנקראת מעתה וירדיה (Virdia), בישרה על השלמת גיוס של 30 מיליון דולר, ועל קבלת הלוואה בהיקף של 75 מיליון דולר ממדינת מיסיסיפי בארה"ב לצורך הקמת מפעל בשטחה. כחלק מהשינוי הודיעה החברה גם על החלפת מנכ"ל, ובמסגרת זאת מונה לתפקיד פיליפ לאביל (Lavielle), שהחליף את ערן בניאל, אחד המייסדים והמנכ"ל עד לאחרונה, שמונה כעת לסמנכ"ל הפיתוח העסקי בחברה.

וירדיה, שפועלת בתחום הפקת דלק ביולוגי מסוכר, הוקמה ב-2007 על-ידי פרופ' ארי אייל, פרופ' אברהם בניאל ובנו ערן בניאל. הרעיון הטכנולוגי הבסיסי שסביבו הוקמה החברה, מבוסס על מחקרים שנערכו בגרמניה בסוף המאה ה-19, במטרה לספק תחליף זול לדלק.

עד להשלמת הגיוס הנוכחי גייסה הקרן כ-6 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים, האנג'ל זוהר גילון והקרנות Burrill &Co וקושלה ונצ'רס. במסגרת הגיוס הנוכחי קיבלה החברה כ-20 מיליון דולר מהמשקיעים הקיימים - קרן תמר של גילון, קושלה ונצ'רס ו- Burrill &Co. בנוסף, גייסה החברה 10 מיליון דולר נוספים בהלוואה מקרן טריפל פוינט.

לצד הגיוס, תחל החברה לייצר את הסוכר לצורך הפקת הדלקים וכימיקלים אחרים במפעל שתקים במיסיסיפי עד לשנת 2014.

ורידיה תקבל כאמור חבילת תמריצים מרשימה ממדינת מיסיסיפי. לצד ההלוואה בגובה 75 מיליון דולר, תיהנה החברה גם מהטבות מס בגובה של 155 מיליון דולר.