אושרה מכירת רשת GAP ישראל מזיסר לקבוצת זארה

העסקה אושרה ע"י הממונה על ההגבלים ■ ההסכם צפוי להיחתם בתוך שבועיים ■ ג'ואי שוובל, מבעלי זארה: "ב-2012 נראה שחקנים קטנים בשוק האופנה נופלים"

נסללה הדרך להשלמת עסקת רכישת GAP ישראל מידי אלביט הדמיה של מוטי זיסר על-ידי קבוצת זארה. ל"גלובס" נודע כי הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, אישר את הרכישה. ההסכם הסופי בין הצדדים נמצא בטיוטות אחרונות אצל עורכי הדין של הצדדים וצפוי להיחתם בתוך כשבועיים.

קבוצת זארה, או בשמה האחר "גוטקס מותגים", נמצאת בבעלות ג'ואי שוובל וחנן אליטוב. הקבוצה חתמה בינואר 2011 על העסקה לרכישת GAP, והיא צפויה לשלם עבור המותג 26 מיליון שקל, בתוספת כ-14 מיליון שקל עבור המלאי.

עם החתימה על הסכם הרכישה אמר שוובל, המשמש גם כמנכ"ל הקבוצה, ל"גלובס": "כשנתחיל את הפעילות, נחתוך מיד את המחיר ההתחלתי ב-20% כדי שהמותג יהיה בר-השגה".

רשת GAP ישראל מונה 5 סניפים עם מחזור מכירות של 75 מיליון שקל בשנה. בקרוב תפתח הרשת חנות נוספת בקניון עיר ימים בנתניה.

לדברי שוובל, פעילות GAP הייתה עד כה הפסדית. בהתייחס להמשך פיתוח הרשת הוא אומר היום (ה') ל"גלובס": "נפתח השנה עוד חנות אחת או שתיים מעבר לחנות בקניון עיר ימים, ונראה איך נתקדם הלאה".

בקבוצה מתכננים להכניס לארץ גם את המותג בננה ריפבליק השייך לקבוצת GAP.

קבוצת זארה כוללת היום את רשת זארה המונה 20 סניפים; רשת פול אנד בר (23 סניפים), רשת ברשקה (המונה 5 סניפים וצפויה להתרחב בשניים נוספים) ומאסימו דוטי.

המותג מאסימו דוטי מונה כיום סניף אחד בלבד בקניון רמת-אביב, אך לדברי שוובל, בכוונת הקבוצה לפתוח מספר סניפים נוספים של המותג.

שוובל אינו אופטימי ביחס לשוק האופנה המקומי: "השוק לא קל. הוא לא גדל ב-10% כל שנה. לא מדובר רק בכניסה של מותגים נוספים, אלא בונים הרבה מרכזים מסחריים חדשים, ומותגים רבים יורדים בפדיון למ"ר. בשנת 2012 נראה כמה מותגים בינוניים וקטנים נופלים הצדה. אני לא יודע מי בדיוק, אבל אני בטוח שזה יקרה", אומר שוובל.