מי החכ"ית שפעלה הכי הרבה לקידום נשים בשנה האחרונה?

זהבה גלאון היא חברת הכנסת שפעלה לקידום נשים בשנה האחרונה - כך עולה מבדיקה שערך אתר סלונה בהשתתפות פאנל של 10 נשים ■ הנימוקים: פעלה לקידום נשים בוועדת הכספים והובילה מאבקים ומחאות נגד הדרת נשים

לכבוד יום האישה הבינלאומי יזם אתר הנשים סלונה פרויקט מיוחד תחת השם "בית הנבחרות", שבמסגרתו נערכה בדיקה מעמיקה על פעילותן של 24 חברות כנסת למען קידוםנשיםבשנה האחרונה. הפרמטרים שנבדקו היו פעילות פרלמנטרית וקידום אג'נדה במרחב החוץ-פרלמנטרי ותוכניות לכנסת הבאה בתחומים של מלחמה באלימות מינית, חוקי עבודה, בריאות נשית, רווחה, הדרת נשים וחינוך.

הבדיקה נערכה על-ידי אנשי האתר, כשפאנל של עשר נשים מובילות בהן שולמית אלוני, לינוי בר גפן, בילי מוסקנה לרמן, שירה מרגלית, סתיו שפיר, ענת סרגוסטי, יפעת זמיר ואחרות, בחנו את ממצאי הבדיקה וקבעו את זהותה של הח"כית שתרמה הכי הרבה בנושא: זהבה גלאון ממרצ.

בסלונה מציינים כי פאנל הנשים בחר בגלאון בשל פעילותה למען נשים במסגרת ועדת הכספים שעמדה בראשה, הובלת מאבקים והצעות חוק בנושאים בהם מאבק נגד העלאת גיל פרישת נשים לפנסיה. בנוסף, גלאון השתתפה בהפגנות, אירועים ומחאות נגד הדרת נשים, כתבה והתראיינה בנושא, הגישה הצעת אי אמון מתוך נימוק שהדרת נשים מקבלת גיבוי מהממשלה ועוד.

את המקום השני תפסה אורית זוארץ ואחריה שלי יחימוביץ', אורלי לוי אבקסיס ולימור לבנת. את שאר העשירייה סגרו רחל אדטו, גילה גמליאל, ציפי חוטובלי, חנין זועבי ומרינה סולודקין. במקום האחרון נמצאת הח"כית יוליה שמואלוב ברקוביץ'.

לדברי רונית הבר, העורכת הראשית של סלונה, "ישנה תקרת זכוכית לנשים בישראל כמעט בכל תחום ולכן קיימת ציפייה שחברות הכנסת שלנו יעשו יותר למען נשים. הממצאים מראים, שמרבית חברות כנסת לא עושות די בתחום החקיקה לנשים, אם כי חברות הכנסת שנבחרו במקומות הראשונים פועלות באופן מרשים ומעורר הערכה, עם אג'נדה ברורה".