אל-ג'זירה ספורט ממשיכה לכבוש את צרפת

אחרי שרכשה הרשת הקטארית את זכויות השידור בצרפת של הליגה המקומית, של ליגת האלופות ושל הליגה האירופית - כעת תורן של הבונדסליגה והסרייה A

רשת אל-ג'זירה ספורט ממשיכה להגדיל את האחיזה שלה בזכויות שידור ספורטיביות בצרפת: תשדר משחקים מליגות הכדורגל הבכירות באיטליה וגרמניה (הסרייה A והבונדסליגה, בהתאמה) במשך שלוש העונות הבאות (2012/13-2014/15).

את הזכויות על ליגות אלו תחלוק אל-ג'זירה עם ערוץ קאנאל פלוס. על-פי העיתון הצרפתי "ל'אקיפ", ישלמו שתי התחנות עבור הזכויות סכום כולל של 22 מיליון אירו לעונה, לעומת 10 מיליון אירו שמשלמות כיום קאנאל פלוס ומחזיקת הזכויות השנייה, אורנג' של רשת Arte (שכעת איבדה אותן כאמור לאל-ג'זירה).

אל-ג'זירה תהפוך בשנה הבאה לשחקנית מרכזית חדשה במפת שידורי הספורט בצרפת, אחרי שרכשה מוקדם יותר השנה את מרבית זכויות השידור בצרפת של הליגה המקומית (ליג 1) עבור קרוב לחצי מיליארד אירו לעונה (בנוסף לזכויות על תוכנית סיכום המחזור), החל מ-2012/13. בנוסף, תשדר אל-ג'זירה החל מהעונה הבאה בצרפת גם משחקים מליגת האלופות והליגה האירופית.

את רשת אל-ג'זירה ספורט מוביל נאסר אל-חלאיפי, שמשמש גם כאחראי מטעם חברת ההשקעות הקטארית המלכותית על פריס סן-ז'רמן, מוליכת הליגה הצרפתית. השבוע נודע כי חברת ההשקעות הגדילה את האחזקות שלה במועדון הכדורגל מ-70% ל-100%, בעסקה שמוערכת ב-30 מיליון אירו.