בגלוב אקספלוריישן לא מתייאשים: החל קידוח "אופק 2"

קידוח "אופק 2" צפוי להימשך כחודש וחצי, ועל-פי הערכת גלוב עלותו נאמדת ב-5.2 מיליון דולר

לאחר כשלון קידוח "אופק 1" באזור לוד ממשיכה שותפות קידוחי הנפט והגז גלוב אקספלוריישן לקידוח "אופק 2". השותפות הינה בעלת 100% מהזכויות ברישיון 381 /אופק במסגרתו מתבצע הקידוח אופק 2.

לפני כשבועיים כאמור הודיעה גלוב כי קידוח "אופק 1" הוא קידוח יבש. לאחר שהגיעו מחדש לשכבת המטרה, ביצעו בגלוב בדיקות בשכבת הסלע, ומשלא נתגלו סימני נפט, הוחלט לא לבצע בו מבחני הפקה.

לאחר מכן הועבר מגדל הקידוח של GYP לאתר "אופק 2", הנמצא כמה מאות מטרים מאתר "אופק 1". הקידוח הנוכחי מהווה למעשה מעקף לקידוח "דוד 1" שבוצע במקום באמצע שנות התשעים על-ידי שותפות מודיעין.

לקידוח זה שתי מטרות: הראשונה, נפט הנמצא בשכבת הטריאס בעומק של כ-4,450 מטר; והשנייה והעיקרית, מטרת גז טבעי הנמצאת בשכבת הפרם בעומק של כ-5,950 מטר. על-פי דוח משאבים שפרסמה השותפות בעבר, אשר הוכן על-ידי PeTech Enterprises האמריקנית, קיים סיכוי של 21% להימצאות נפט בשכבת הטריאס בהיקף של 4.15 מיליון חביות, וכן כמות נמוכה של גז. במטרה השנייה ישנה הסתברות של 29.4% למציאת מאגר גז בהיקף של 0.63 TCF (טריליון רגל מעוקבת).

קידוח "אופק 2" צפוי להימשך כחודש וחצי, ועל-פי הערכת גלוב עלותו נאמדת ב-5.2 מיליון דולר.

אם יוחלט לבצע שם מבחני הפקה, יגדל התקציב בכ-2.5 מיליון דולר נוספים. נכון לדוחות הרבעון השלישי של 2011, שבהם מעודכנים נתוני השותפות לחודש ספטמבר אשתקד, טרם תחילת הקידוחים ברישיון "אופק" היו בקופת השותפות כ-18 מיליון דולר, כך שלא צפויה בעיה במימון קידוח "אופק 2".