פימי תשלים רכישת 12% ממניות אורמת בכ-300 מיליון שקל

הרכישה תתבצע בפרמיה של 20% על מחיר השוק ■ יתרת החוב של הברוניצקים לבנק הפועלים, בסך 190 מיליון שקל, תיפרס לחמש שנים

קרן הפרייבט אקוויטי פימי צפויה להשלים עד סוף השבוע רכישת 12% ממניות אורמת תעשיות מידי המייסדים, יהודית ויהודה ברוניצקי. עם ביצוע הרכישה תושלם השקעת ענק בסך 150 מיליון דולר של פימי ב-22.5% ממניות אורמת, החזקה דומה לזו של בני הזוג ברוניצקי. במקביל לעסקת המניות יחתמו פימי ובני הזוג ברוניצקי על הסכם שליטה וניהול בחברה.

לפי ההסכם, תישאר יהודית (דיתה) ברוניצקי מנכ"לית אורמת תעשיות ומנכ"לית החברה הבת אורמת טכנולוגיות, ישי דודי ימונה לתפקיד יו"ר אורמת תעשיות וגילון בק, שותף מנהל בקרן פימי, ימונה לתפקיד יו"ר החברה הבת, אורמת טכנולוגיות.

הוויתור על השליטה הבלעדית באורמת מצד המייסדים נעשה בלית ברירה, בעקבות טעות קשה שביצעו בני הזוג ברוניצקי בשנת 2007. אז נטלו הלוואת ענק של 625 מיליון שקל מידי בנק הפועלים, במטרה לבצר את שליטתם באורמת כחלק ממה שנראה היה כמאבק שליטה מול קבוצת נורסטאר (אז גזית אינק) של חיים כצמן ודורי סגל.

המחיר הותאם מטה

בעקבות ירידה חדה בשווי מניות אורמת שבידיהם - אשר היוו הבטוחה להחזר החוב - הפעיל הבנק על הברוניצקים לחץ כבד, שבסופו החליטו למכור מחצית ממניות השליטה, תוך שהם רושמים הפסד הון כבד. את מלוא התמורה שיקבלו בעסקה הנוכחית - כ-300 מיליון שקל (פרמיה של כ-20% על מחיר השוק הבוקר) - יעבירו הברוניצקים לבנק. יתרת החוב שתישאר להם לאחר מכן, בסך של 190 מיליון שקל, תיפרס לחמש שנים.

מחיר הרכישה הנוכחית הותאם לאחרונה כלפי מטה, על רקע ירידת מחיר הגז שמשפיעה לרעה על הכנסות אורמת, והפרשה חד-פעמית גדולה שביצעה החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, ברבעון האחרון של השנה החולפת.

ברכישת מניות אורמת מידי המייסדים תסתייע קרן פימי במשקיעים בקרן, שיחזיקו במניות החברה הייעודית שתבצע את ההשקעה באורמת (אך לא במניות אורמת עצמה). חברת הייעוץ המילטון ליין, משקיע שלה מאסיה וכלל ביטוח, ישקיעו כ-150 מיליון שקל - מחצית מכספי הרכישה - ויחזיקו בעקיפין 6% ממניות אורמת. עסקת הרכישה צפויה להיחתם עד יום חמישי, אז תפרסם אורמת תעשיות גם את תוצאותיה לסיכום 2011.

ערב השלמת הרכישה מחזיקה משפחת ברוניצקי ב-35% ממניות אורמת תעשיות, והיא תחזיק לאחר העסקה ב-23% (בדומה לקרן פימי). נורסטאר של כצמן, שהפסידה מאות מיליוני שקלים מהשקעתה באורמת, תמשיך להחזיק 11% ממניות החברה.

אורמת תעשיות, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב, עוסקת בהקמה ובתפעול של תחנות כוח גיאותרמיות. אורמת מקימה תחנות כוח עבור לקוחות, וגם משמשת בעלים של תחנות הכוח שהיא מקימה, וכך נהנית מהתזרים השוטף שהתחנות מייצרות.

רוב פעילות הקבוצה מרוכזת תחת החברה הבת, אורמת טכנולוגיות, שמניותיה נסחרות בנאסד"ק. את שנת 2011 סיימה אורמת טכנולוגיות עם גידול של 17.1% בהכנסות, לשיא של 437 מיליון דולר. בשורה התחתונה נרשם הפסד של 43 מיליון דולר, בעקבות הפרשה חד-פעמית.

אורמת
 אורמת