עצומה ברשת: לפטר את מנכ"לית הבורסה אסתר לבנון

הסיבה: "השפל חסר התקדים שאליה הגיעה הבורסה תחת הנהלתה" ■ יוזם העצומה: הסוחר הפרטי שניסה להרים את שביתת הסוחרים העצמאים בבורסה

שגיא טובי, הסוחר העצמאי בבורסה שניסה להרים את שביתת הסוחרים הפרטיים בעקבות העלאת המס על רווחי הון ל-25%, פתח עצומה ברשת לפיטוריה של אסתר לבנון, מנכ"לית הבורסה לני"ע בת"א. הסיבה: השפל במחזורי המסחר ודעיכת הבורסה, כפי שפורסם בבדיקה מקיפה שפרסם לאחרונה "גלובס".

טובי מקווה להגיע ל-10,000 חתימות אולם לעת עתה חתמו על העצומה 17 אנשים בלבד. העצומה פורסמה ב-7 במארס תחת הכותרת "התפטרותה לאלתר של הגברת אסתר לבנון מתפקיד מנכ"לית הבורסה".

טובי כותב כי הסיבה לעצומה הינה "השפל חסר התקדים שאליה הגיעה הבורסה תחת הנהלתה" של לבנון, וכמו כן "כיוון שלא עשתה דבר ולא פצתה פה למרות שאנו, הסוחרים הקטנים בבורסה הישראלית, התרענו בפניה על העתיד לקרות".

לפי טובי, "אנו דורשים את התפטרותה לאלתר. שכרה של אסתר ב-2011 עמד על 2.7 שקל. כשנגיע ל-10,000 חתימות, אגיש את העצומה לגברת לבנון".

בתחילת יוני נחשף ב"גלובס" כי שכרם של לבנון ויו"ר הבורסה סם ברונפלד זינק ב-40% בשנת 2010, וכל אחד מהם משתכר יותר מ-2 מיליון שקל בשנה. (לסיפור המלא)