מחיר הדרבי: 3 נק' הופחתו להפועל ת"א; ידין הורחק מ-12 משחקים

בנוסף נקבעו לקבוצה 3 משחקי בית אותם תארח ללא קהל, שערים 4-5 נסגרו עד תום העונה ■ טועמה הורחק מ-6 משחקים

בית הדין של ההתאחדות לכדורגל פסק היום (א') עונש חסר תקדים לקבוצת הפועל ת"א. בעקבות אירועי הדרבי התל-אביבי בשבוע שעבר, נענשה הקבוצה בהפחתה של 3 נקודות בפועל, ובנוסף נקבעו לה שלושה משחקי בית אותם תארח בבלומפילד ללא קהל ו-40 אלף שקל קנס.

גם שני שחקני הקבוצה שהורחקו בדרבי בעקבות ההתנפלות על שופט המשחק מנשה משיח - אביחי ידין וסלים טועמה - ספגו עונשים כבדים: ידין סיים למעשה את העונה אחרי שנענש על-ידי בית הדין בהרחקה מ-12 משחקים בפועל. טועמה הורחק מ-6 משחקים.

בעקבות העונש צנחה הפועל ת"א למקום הרביעי בטבלה, מרחק 20 נקודות מהמובילה עירוני קרית שמונה. האדומים יתמודדו מחר מול מכבי חיפה בקרית אליעזר, בקרב שהפך להיות קריטי מבחינתם על הכרטיס לאירופה. אם הפועל ת"א תפסיד בחיפה, היא תידרדר למקום החמישי. את המקום השני תופסת כעת בני סכנין, עם 46 נקודות, 19 פחות מהמוליכה קרית שמונה.

הפועל ת"א היא הקבוצה הרביעית העונה בליגת העל שנענשת בהפחתת נקודות בפועל. קדמו לה הפועל פ"ת שממאזנה הופחתו 9 נקודות בגלל הליך כינוס הנכסים אליו נכנסה, בית"ר ירושלים שספגה הפחתת 2 נקודות בגין התפרעות של אוהדיה, ובני סכנין שנענשה בהפחתת 2 נקודות בגין עבירות על תקנון הבקרה התקציבית.

מהפועל תל אביב נמסר: "מדובר ביום קשה מאוד לכל מי שהפועל ת"א יקרה לליבו. הגיע הזמן שהאוהדים השפויים יקיאו מתוכם את קבוצת הבריונים. אם אלפי האוהדים השפויים לא יתעוררו אז מהר מאוד לא תישאר קבוצה. מה עוד צריך לקרות כדי שהאוהדים השפויים יפסיקו לתת לבריונים לפגוע בהם ובקבוצה. את הבריונים האלה המשחק והקבוצה כבר מזמן לא מעניינים, אלא רק להתפרע ולעשות בלגאן. הגיע הזמן לומר די. הפועל מתכוונת לערער על העונש הקשה ובודקת אפשרות להגיש תביעות אזרחיות כנגד כל אחד ואחד מהמתפרעים בשל הנזק הכבד שנגרם לקבוצה".

צמרת טבלת ליגת העל (אחרי מחזור 29)

1. קרית שמונה 65 נקודות
2. בני סכנין 46 נקודות
3. מ.ס אשדוד 46 נקודות
4. הפועל ת"א 45 נקודות (משחק חסר)
5. מכבי חיפה 44 נקודות (משחק חסר)
6. מכבי ת"א 44 נקודות
7. מכבי נתניה 44 נקודות