לאומי קארד מסכלת מעבר לכרטיס של ויזה והמשביר

על מנת שלא לאבד את גרעין הלקוחות הנאמנים של המשביר, מציעה לאומי קארד כחלופה הטבות נרחבות בחברות של קבוצת פוקס

חברת לאומי קארד פועלת לסיכול מעבר הלקוחות מכרטיס האשראי החוץ-בנקאי "מולטי 365" שהיא הפעילה עד לאחרונה יחד עם המשביר, לכרטיס האשראי החוץ-בנקאי החדש שהשיקה המשביר עם ויזה cal. פעילותה של לאומי קארד עשויה להקשות על המשביר לצרכן לגייס לקוחות לכרטיס החדש שלה.

כרטיסי האשראי החוץ-בנקאיים הם אפיק חשוב הן לחברות האשראי והן לרשתות השותפות בהם. מעבר למקור הכנסה נוסף, הכרטיס החוץ-בנקאי מחזק את הנאמנות לרשת.

כרטיס האשראי החוץ-בנקאי שהושק בשעתו בשותפות של לאומי קארד והמשביר נקרא "מולטי 365", על שם מועדון הלקוחות של המשביר "קלאב 365". בעקבות סיום ההתקשרות בין הצדדים, ממשיכה לאומי קארד להפעיל את הכרטיס, המונה 55 אלף לקוחות, תחת אותו השם.

אותם 55 אלף הלקוחות הם גרעין הלקוחות הנאמנים של המשביר לצרכן, ומכאן גם יעד הגיוס הראשוני לכרטיס האשראי החדש של ויזה cal. על מנת למנוע את מעבר הלקוחות, החליטה חברת לאומי קארד להציע שורת הטבות למחזיקי "מולטי 365".

באחרונה שלחה החברה לכל לקוחות "מולטי 365" קופונים שבמסגרתם היא מציעה להם הטבה חודשית בקבוצת פוקס לתקופה של 7 חודשים. ההטבה הראשונה היא שובר בשווי 69 שקל לרכישה בפוקס או פוקס הום. לחילופין, ניתן להשתמש בשובר כתשלום עבור הצטרפות למועדון הלקוחות של פוקס, ולקבל זיכוי לקנייה חוזרת באותו הסכום.

יתר ההטבות כוללות הנחה חודשית של 25%, בכל חודש ברשת אחרת שבקבוצת פוקס. ההנחות ניתנות ברשתות בילבונג, פוקס הום, אמריקן איגל וללין.

בהתייחס לכך אומרת סמנ"כלית השיווק של לאומי קארד, ורדית גונדטר: "זה לגיטימי לעשות מאמצי שימור ללקוחות האלה. זה לא הדבר הראשון שעשינו וגם לא האחרון שנעשה כדי לשמר את הלקוחות האלה".

המשביר: "הלקוחות יישארו בבית"

גורם בענף אמר ל"גלובס" כי "לאומי קארד שופכת כאן הרבה כסף. זו רק ההטבה הישירה לפוקס. ההטבה העקיפה היא בהגדלות קנייה. את מכירה מישהו שמגיע ולא מוסיף כסף? צריך לזכור שבנק לאומי מחזיק 12% בפוקס, ושבין המשביר לפוקס קיים סכסוך".

שיתוף-הפעולה בין לאומי קארד לפוקס מגיע בזמן שבין המשביר לפוקס מתנהל סכסוך קשה על רקע הוצאת המשביר מקניון רמת-אביב לטובת פתיחת שתי חנויות של קבוצת פוקס: אמריקן איגל ופוקס הום. רשת המשביר ביצעה יבוא מקביל של פריטי לבוש תחת השם אמריקן איגל (שאינם שייכים למותג האופנה האמריקני), בניסיון להפריע להשקת המותג אמריקן איגל בישראל על-ידי קבוצת פוקס. ל"גלובס" נודע כי הצדדים שבו להתדיין ביניהם בניסיון למצוא פשרה. ניסיון הפשרה הקודם בין הצדדים עלה על שרטון.

בתגובה למהלכים של לאומי קארד אומרת אודליה אורבך, סמנכ"לית שיווק בקבוצת המשביר לצרכן: "ברור לי שלאומי קארד מנסים להשאיר את הלקוחות אצלם. לקוחות 'מולטי 365' הם לקוחות מאוד חזקים במשביר, והם פוקדים את הסניפים באופן קבוע. לכן, ברגע שהם יבינו שאין להם את ההטבות שהיו להם קודם במשביר - אני מניחה שהם יעברו אלינו. נפגוש אותם ברצפת המכירה, ובקשר הבלתי אמצעי איתם נסביר להם, ואני מאמינה שהם יישארו בבית".