העליון נתן אור ירוק להשלמת מלון "מגדל המלכים" בטבריה

"מגדל המלכים" הינו מלון דירות בן 256 יחידות נופש מול חוף התכלת בכנרת, שהוחל בבנייתו ב-1986 ושעמד במשך יותר משני עשורים כאבן שאין לה הופכין

בעקבות חשיפת "גלובס": בית המשפט העליון דחה בקשה לעיכוב ביצוע שהוגשה במסגרת ערעור הקבלנים שבנו את פרויקט "מגדל המלכים" בטבריה, שלאחרונה נקלעו לקשיים. דוד צאלח ובניו וחברת א.צ.ט תיירות ונופש ערערו על החלטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב להתיר למפרק הפרויקט להשלים את הפרויקט על-די מכירת 10 דירות שהובטחו לקבלנים כתשלום.

"מגדל המלכים" הינו מלון דירות בן 256 יחידות נופש מול חוף התכלת בכנרת, שהוחל בבנייתו ב-1986 ושעמד במשך יותר משני עשורים כאבן שאין לה הופכין, עקב פירוק היזמית, חברת קלרין.

ב-2008 מונה עו"ד איתן ארז למפרק הפרויקט, והוא חידש את בניית הפרויקט שאוכלס ב-2011. הפרויקט הושלם ברובו בשנה שעברה, אך עדיין חסר מימון להכשרת השטחים המשותפים והשלמת דרישות רישוי שונות.

משהתחוור כי קבלני הביצוע של הפרויקט עומדים בפני חדלות פירעון, פנה ארז לבית המשפט וביקש כי ההוצאות ישולמו באמצעות מכירת דירות שהוקצו לקבלן כתשלום על עבודתו. לאחרונה הוא העמיד למכירה באמצעות מכרז 10 יחידות דיור מתוך מאגר של 60 הדירות שהובטחו לקבלן כתשלום, כדי להשלים את הפרויקט. את המכירה ביקשו הקבלנים לעצור באמצעות בקשת עיכוב ביצוע (עד סיום הבירור בערעור) מבית המשפט העליון.

הפרשה ייגעה כמה מאות משפחות שרכשו דירה במקום לפני דור, ובית המשפט העליון לא ראה סיבה לעכב את המכירה, בנימוק שהדבר "יעכב את השלמת הפרויקט ללא הצדקה", לשון ההחלטה שניתנה בשבוע שעבר. "עיכוב המכר בשלב זה עלול להוביל לנזקים של ממש לקופת הפירוק ולבעלי הדירות בפרויקט".

בהחלטת העליון מצוין כי "סיכויי ההליך הערעורי אינם מן הגבוהים", אך חשוב להדגיש כי הטיפול בהליך הערעורי יימשך.