הרשות השנייה בודקת מכירת אייטמים בערוצים המסחריים

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה: "בכוונת הרשות לטפל ביסודיות במקרים של מכירת אייטמים בתוכניות על מנת להילחם בתופעה ולמגר אותה"

צוות מקצועי של הרשות השנייה בודק חשדות למכירת אייטמים בתוכניות של זכייניות הערוצים 2 ו-10. הרשות הודיעה היום (ג') על הקמת צוות מקצועי בראשות סמנכ"לית הטלוויזיה ברשות, איילת מצגר, שיבדוק את מידת קיומה של התופעה, שאינה חוקית.

בין התוכניות שעלו לגביהן חשדות גם "יופי של יום", "תהיו בריאים" ו"תוכנית הבראה" של קשת; "איזה יופי עם נעמה", "משפחה 10", "המקצוענים עם שירה פליקס" ו"בריאות 10" של ערוץ 10; והתוכניות של רשת "לחיות טוב", "סוד החיים הטובים", "שאלה משפטית" ו"החיים על-פי אודטה".

מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, הודיע לזכייניות כי יוזמנו לשימוע בו יידרשו להציג את עמדתם ולהציג מסמכים הנוגעים להסכמי ההתקשרות של הפקת התוכניות האמורות ותקציבי ההפקה שלהן, חוזי התקשרות להפקת התוכניות, חוזים נוספים שבין הזכיין לבין חברת ההפקה לגבי שידור/פרסום באתרי האינטרנט, תקציבי ההפקה של כל תוכנית ודוח עלויות הפקת התוכניות ששודרו, כולל הנהלת חשבונות.

סמירה אמר כי "בכוונת הרשות לטפל ביסודיות בתוכניות ובמקרים של מכירת אייטמים בתוכניות, על מנת להילחם בתופעה ולמגר אותה. במסגרת זו הרשות אף תשקול להוריד תוכנית מהאוויר, זאת בנוסף לסנקציות שיינקטו בהתאם לסמכותה. כמו כן, הנושא יובא לדיון נרחב במועצת הרשות השנייה לאחר השימוע".

מקשת נמסר: "קשת פועלת על-פי כללי הרשות השנייה. אנו מתנהלים ישירות מול הרשות ולא באמצעות התקשורת".

מרשת נמסר: "רשת פועלת על-פי חוקי הרשות השנייה באופן מלא ומקפד".

מערוץ 10 נמסר: "אנחנו פועלים על-פי החוק והכללים".