השחקנים משחקים בחינם, הקבוצות מרוויחות כסף

"פורבס": 20 קבוצות הכדורסל המרוויחות ביותר במכללות הרוויחו ביחד 232 מיליון דולר; ערוץ הטלוויזיה של ONE ישדר את טורניר ה"מארץ' מדנס" בישראל

רגע לפני פתיחתו של טורניר המארץ' מדנס בארה"ב, מפרסם המגזין "פורבס" את רשימת 20 קבוצות הכדורסל המרוויחות ביותר במכללות (NCAA). מהרשימה עולה נתון אחד מעניין: בזכות העובדה שבמכללות לא משלמים שכר לשחקנים, כדורסל מכללות הוא עסק לא פחות רווחי במקרים מסויימים מה-NBA.

הרווח הכולל של 20 הקבוצות המרוויחות ב-NCAA הסתכם ב-232 מיליון דולר (ממוצע של 11.6 מיליון דולר לקבוצה), עלייה של 8.4% בהשוואה לשנה שעברה. כל 20 הקבוצות המדורגות ברשימה של "פורבס" סיימו את העונה ברווח, מעל כולן לואיוויל קרדינלס שסיימה ברווח של 23.2 מיליון דולר.

השווי הממוצע לקבוצות שנכנסו לדירוג עומד על 19.1 מיליון דולר, עלייה של 6.15 בהשוואה לדירוג הקודם.

הכסף הגדול שנכנס לכדורסל ב-NCAA מגיע מהסכמי הטלוויזיה השנתיים. בנוסף, רשת CBS משלמת 770 מיליון דולר בעונה עבור שידור טורניר הגמר הארצי - המארץ' מדנס.

בישראל רכש ערוץ הטלוויזיה של ONE את זכויות השידור של הטורניר שייחל ב-13 במארס ויסתיים בגמר הפיינל-פור ב-2 באפריל בניו אורלינס. המשחקים ישודרו בערוץ 50 ב-HOT וב-yes ובערוץ 550 ב-HD ב-HOT. כמו כן ישודרו המשחקים בשידור ישיר באתר האינטרנט ONE ובסלולר.