השיחה: שלמה בניזרי חגג עם רדיו קול ברמה

בכירי ש"ס הגיעו לנמל ת"א ■ התובע הכללי של ניו-יורק נאם בפני הקהילה העסקית ■ וגם: צביקה גיור גייס כספים למען ילדים במצוקה

תחנת הרדיו "קול ברמה" חגגה אמש (ב') 3 שנים להיווסדה ב"נובה" בנמל תל-אביב. אירחו: בעלי התחנה, גבי אדרי וצבי עמר; נציג הבעלים, שי בן-מאור; המנכ"ל, ירון קנר; סמנכ"ל השיווק, אבי ברוך אל; ומנהל התוכניות, אבי מימרן.

צבי עמר, אלי אפללו, רדיו
 צבי עמר, אלי אפללו, רדיו

עמר ואפללו

את הערב הנחה מנחם הורביץ. הגיעו לברך: שרי ש"ס אלי ישי, יעקב מרגי ומשולם נהרי, מחוזקים בשר לשעבר והאסיר המשוחרר שלמה בניזרי; יו"ר עמית בקק"ל, אלי אפללו; ח"כ אברהם מיכאלי; ח"כ דני דנון; הרב הראשי של תל-אביב ישראל, מאיר לאו; יהודה משי-זהב מזק"א; וכן אנשי הרשות השנייה, בהם: מנשה סמירה, יוסי אליטוב ועידית צ'רנוביץ'.

בחוץ ערכה תנועת "ישראל חופשית" מיצג נגד הדרת נשים.

אוצר הכח הנשי

מ"מ מנכ"ל משרד האוצר, דורון כהן, ערך אתמול הרמת כוסית לרגל הצטרפותה של כרמלה אבנר להנהלה הבכירה של משרד האוצר כממונה על התקשוב הממשלתי. המינוי אושר ביום ראשון, לאחר שהממשלה קיבלה את המלצתו של שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, למנות לתפקיד את אבנר, שעבדה כמנהלת מערך "ממשל זמין" וכיהנה בעבר כסמנכ"לית בנס טכנולוגיות.

טל הרמתי, דורון כהן, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, כרמלה אבנר, 3 מנכ
 טל הרמתי, דורון כהן, מיכל עבאדי-בויאנג'ו, כרמלה אבנר, 3 מנכ

הרמתי, כהן, עבאדי-בויאנג'ו ואבנר

זוהי הפעם הראשונה שבהנהלה הבכירה של משרד האוצר מכהנות 3 נשים בתפקידי מנכ"ל: החשבת הכללית, עו"ד ורו"ח מיכל עבאדי בויאנג'ו; הממונה על הכנסות המדינה, פרידה ישראלי; וכעת גם כרמלה אבנר. טל הרמתי, סגן בכיר לחשבת הכללית, הגיע גם הוא לחגיגה.

גיור למען ילדים בסיכוי

למעלה מ-300 איש לקחו אמש חלק באירוע התרמה קולינרי שערכו ואירחו צביקה ורונה גיור במתחם ניופאן גורמה למען עמותת "ילדים בסיכוי". האירוע נערך כחלק ממהלך לגיוס תרומות לכ-10,000 ילדים החיים בפנימיות ברחבי הארץ.

אפי רוזנהויז, עמותת
 אפי רוזנהויז, עמותת

אפי רוזנהויז

השתתפו, תרמו וטעמו: משה אדרי, מבעלי הסינמה סיטי; רו"ח יצחק סוארי; יונתן ועירית קולבר; רמי ויהודית נוסבאום; יוסי לובטון; סיגל כספי, מנכ"לית וואלה שופס; ירון בראון' מנכ"ל עמותת "ילדים בסיכוי"; אולסי פרי; מוטי ארואסטי; יאיר המבורגר; גיל שרון; אילן גרינבוים; אפי רוזנהויז שרכש פותחן יין ועוד.

הכנת המטעמים לאורחי האירוע נעשתה גם היא בהתנדבות, כאשר השפים שאול בן-אדרת, ניר צוק ומיקי שמו התייצבו במקום והפליאו בהכנת מנות גורמה לעיני האורחים.

במסגרת הערב התקיימה מכירה מיוחדת של אביזרי קיצ'נאייד בהנחה, כאשר 10% מהמכירות יועברו כתרומה לעמותה, וכן התקיימה תערוכת סינרי שף מעוצבים שצוירו על-ידי אנשי ציבור, שעמדו למכירה כתרומה.

חיים רומנו מזדהה עם העובדים בדרום

כאקט של הזדהות עם עובדיהם המצויים תחת מטח גראדים בדרום הארץ, הדרימו אתמול חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, וחברי הנהלת החברה, לביקור במרכזי השירות ובמוקדים הטלפונים של החברה בבאר-שבע ובאשדוד.

חיים רומנו, ביקור בדרום המופגז / צילום: תמר מצפי
 חיים רומנו, ביקור בדרום המופגז / צילום: תמר מצפי

חיים רומנו

במהלך הביקור באשדוד נשמעה אזעקה, וההנהלה והעובדים התכנסו בממ"ד, שם המשיכו לנהל את הפגישה.

חברת פרטנר אף פתחה קו סיוע שמטרתו ללוות ולתמוך בעובדים ובבני משפחותיהם בדרום. גם עובדי החברה במרכז ובצפון נקראו לארח לסוף שבוע רגוע את חבריהם לעבודה מן הדרום.

פתאל מארח

עמותת "אור למשפחות", הפועלת למען משפחות שאיבדו את יקיריהן במלחמות ישראל, בראשותה של סא"ל (מיל') עירית אורן גונדרס, ערכה השבוע אירוע לאבות השכולים.

כ-200 אבות שכולים הוזמנו ליום פינוק במלון הרודס תל-אביב, שכלל ארוחת בוקר, הרצאות של סבר פלוצקר ודן מרגלית, סדנאות יין, טיפולי פנים, מניקור ותספורת, ומפגשי "ביופידבק" - סדנה פסיכולוגית להורדת מתחים. בתום שלל הפעילויות הוזמנו האבות לארוחת צהריים במסעדת המלון.

פינו את היומנים העמוסים שלהם והגיעו לחלוק כבוד לאבות השכולים: דוד פתאל, מבעלי רשת מלונות פתאל; האדריכל יואב איגרא; משה אדרי, מבעלי סינמה סיטי; אילן גרינבוים, מנכ"ל יורוקום; ואברשה בורשטיין, מנכ"ל מירס לשעבר.

המוסדיים נגד פסטיבל מספרי תספורות

כ-1,000 איש הגיעו אתמול לוועידת תל-אביב להשקעה מוסדית שערכה DC פייננס במלון דיוויד אינטרקונטיננטל. דני חרד, מנכ"ל DC פייננס, סיפר בפתיחה כי השנה יש מספר שיא של חברות פיננסים מחו"ל ששלחו נציגים לוועידה.

דני חרד, אריק שניידרמן, ועידת ת
 דני חרד, אריק שניידרמן, ועידת ת

דני חרד ואריק שטיינברג

לדבריו, "השוק הישראלי הפך ליותר ויותר אטרקטיבי עבור השחקנים הזרים".

יואב להמן, לשעבר המפקח על הבנקים, שמנהל כיום גוף השקעות, ישב בפאנל שעסק בהסדרי חוב והעיר כי מבחינתו, בעל שליטה שעשה בעבר תספורת הוא בעל שליטה "מסומן" - כזה שיותר לא ישקיעו אצלו.

הקהל הגיב במחיאות כפיים, ורבים מהנוכחים אמרו כי זו הגישה הנכונה.

יוג'ין קנדל, שמואל האוזר, ועידת ת
 יוג'ין קנדל, שמואל האוזר, ועידת ת

יוג'ין קנדל ושמואל האוזר

גילעד אלטשולר ציין בפאנל כי צריך להיזהר שהרגולציה לא תגלוש למחוזות נוספים שבהם היא לא נמצאת כיום. "אני מאוד מציע לכל השלי יחימוביצ'ים לא לגעת בחברות ההיי-טק הנפלאות שמחזיקות את המשק", הדגיש.

אריק שניידרמן, התובע הכללי של ניו-יורק, עלה לבמה לקראת סוף היום והתייחס לכינויים שדבקו בו: "כשנכנסתי לתפקיד היו מי שכינו אותי 'השריף החדש של וול סטריט' או 'הסיוט הגדול של וול סטריט'", העיד על עצמו. "האמת היא שאני מגיע מהסקטור העסקי, ורבים מחברי ובני משפחתי הם חלק מקהילת הפיננסים האמריקנית. אני מביא עמי לתפקיד גישה פרגמטית פשו טה - אולי הלקוחות שלי השתנו, אך הבסיס לא השתנה. כשהחוקים ברורים, השוק עובד טוב יותר. זו הייתה תפישתי בסקטור הפרטי, וזו גישתי גם היום. רק שעכשיו אני מתכוון גם לרדוף אחרי הרעים ולדאוג שהם ישלמו את המחיר על מעשיהם".

רמי לוי דיבר על האפליה וטען: "בעוד ש-10 לווים במשק קיבלו הלוואות בסך כולל של 180 מיליארד שקל, עשרות אלפי בעלי עסקים קטנים לא מצליחים לקבל הלוואות כלל. הם המנוע של כלכלת ישראל, אותם בעלי עסקים קטנים, ואף אחד לא סופר אותם".

עוד נכחו: שר השיכון והבינוי, אריאל אטיאס; עו"ד רם כספי; פרופ' שמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך; פרופ' יוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה; חיים שני, ראש ועדת הריכוזיות; שלמה מעוז; פיני כהן; דידי לחמן-מסר; חנה פרי-זן; יהודה רוה ורבים נוספים.

מה הסטטוס

Nimrod Nir מעלה תמונות של אביב גפן ששר אמש בחתונת בן-הדוד שלו - ליאור דיין.