הערוץ הערבי עלה להרצה: חילוקי דעות בין הבעלים

הערוץ עלה באפיק סמוך לערוצים הערביים הבינלאומיים, ובהמשך ישודר באפיק 30

הערוץ הייעודי בשפה הערבית "הלא טי.וי", החל היום (ג') בשידורי ההרצה שלו. לפי שעה, הערוץ עדיין לא עלה רשמית לאוויר, והוא עדיין לא כולל תכנים כלשהם, אלא משדר ברצף טיזרים של תושבים ערביים המברכים את הערוץ. נראה כי על מנת לקדמו, עלה הערוץ באפיק סמוך לערוצים הערביים הבינלאומיים, ובהמשך ישודר באפיק 30.

ועם זאת, שידורי ההרצה לא מעידים עדיין כי הוא יעלה בכל זאת באופן רשמי. ל"גלובס" נודע כי הקבוצה - בראשותם של זכיינית ערוץ 2 רשת, ענני תקשורת, מוסא חסדייה, בסאם ג'אבר וג'אפר פראח - נתקלת בשורה של קשיים רבים. בין היתר החברה מתקשה למכור פרסום לערוץ החדש. כמו כן, נודע כי בין השותפים נתגלעו כבר עתה חילוקי דעות.

בתוך כך מסרה היום מועצת הכבלים והלוויין כי מפעילי הערוץ הערבי ביקשו לשנות את תנאי הרישיון ולהתחיל לשדר בראשית יוני 2012 באופן מלא, וכי עד אז תהיה החברה רשאית לשדר במתכונת מצומצמת. המועצה בראשותו של ניצן חן דחתה את הבקשה.

לדברי חן, "המועצה גילתה סבלנות רבה כלפי הערוץ מתוך אמונה כי הם יצליחו, למרות חבלי לידה קשים, להעמיד ערוץ טלוויזיה מקצועי ואטרקטיבי, שלראשונה ישמש ככלי ביטוי למגזר הערבי במדינה. כולי תקווה שהם יעמדו בהצלחה במשימה חשובה זו".

מהערוץ הערבי לא נמסרה תגובה לידיעה.