ההאטה בפרסום: ענף שילוט החוצות נשחק ב-17% ב-2011

כך עולה מדוחות חברת שילוט החוצות רפיד, שהפסידה 9.3 מיליון שקל ב-2011

עדות נוספת להאטה בשוק הפרסום המקומי מתקבלת כעת עם פרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי ולשנת 2011 של חברת שילוט החוצות רפיד. החברה הציגה נסיגה בפעילות השוטפת ועלייה בהפסדים.

בשורה התחתונה, הפסדיה השנתיים של רפיד, מקבוצת הכשרת היישוב של עופר נמרודי, קפצו ב-66% ל-9.3 מיליון שקל, כשהרבעון הרביעי היה הגרוע ביותר בסיכום שנתי, עם הפסד של 5.6 מיליון שקל. יש לציין כי מניות החברה אינן נסחרות.

ירידה ברווח הגולמי

בפעילות השוטפת, הכנסותיה השנתיות של רפיד נשחקו ב-16.4% ל-66.4 מיליון שקל, וברבעון הרביעי צנחו בכ-40% ל-11.6 מיליון שקל.

לצד הירידה בהכנסות, ברפיד מציינים כי נרשמה עלייה בשיעור העמלות שהיא שילמה למשרדי פרסום, כך שבסיכום שנתי שיעור הרווח הגולמי מהכנסותיה ירד מ-13.3% ל-6%. התוצאות השליליות הגדילו את הגירעון בהונה העצמי ב-41% ל-32.2 מיליון שקל.

דירקטוריון החברה מציין בדוחות כי "החל מן הרבעון השלישי של 2011 חלה ירידה מהותית בהוצאה הכללית לפרסום במשק, וזאת בשל המחאה החברתית בישראל וחוסר הבהירות הכלכלית. על-פי הערכות של גורמי מחקר וחברות רכש מדיה, מדובר על שחיקה בסדר גודל של כ-10% בהוצאה הכללית לפרסום בשנת 2011".

בתחום פעילותה של רפיד, שילוט החוצות, השחיקה הייתה עמוקה יותר ומוערכת על-פי הדוחות ב-17%.

עוד הם מציינים כי "עיקר השחיקה ברבעון האחרון השנה, בו נעצרה פעילות הפרסום של מפרסמים בהיקף בינוני וגדול כמעט לחלוטין ברוב ערוצי המדיה. פעילות הפרסום התאפיינה בשחיקה במחירים ובתפוסות נמוכות. לאור מצבו של השוק ואי-הוודאות באשר להיקפי הפעילות בחודשים הקרובים, פועלת החברה להפחתת מבנה הוצאותיה בהתאמה לתוצאותיה הכספיות".

עלות השכר המצרפית של 5 נושאי המשרה הבכירים ברפיד ב-2011 הגיעה ל-1.8 מיליון שקל, כשעלות שכרו של מנכ"ל החברה, אורי נצר, עמדה על 868 אלף שקל.

ענף פרסום
 ענף פרסום