"אם לא יהיה תיקון לחוק, ב-2013 לא יהיה ערוץ 10"

כך אומרת היועצת המשפטית לוועדת הכלכלה, עו"ד אתי בנדלר ■ ועדת הכלכלה צפויה לקבוע מועד חדש לבקשה לקבלת רישיון טלוויזיה

ועדת הכלכלה של הכנסת צפויה לקבוע מועד חדש לבקשה לקבלת רישיון טלווויזיה, זאת לאחר שבמועד האחרון שנקבע, סוף 2011, אף לא אחת מזכייניות ערוץ 2 ביקשה רישיון. על-פי ההערכה, ההחלטה על קביעת מועד חדש תועבר למשרד התקשורת.

עם זאת, בתמיכת שר התקשורת משה כחלון, הוחלט לא לדון בהחזקה משותפת של חברת חדשות ערוץ 2 במקרה שאחת הזכייניות תבקש רישיון.

מנכל זכיינית ערוץ 2 רשת, אבי צבי, אמר בדיון היום (ג') בוועדת הכלכלה כי "שוק הטלוויזיה נמצא בשיא הפופולריות אך בשפל כלכלי. צריך לעשות עבודת עומק ולשבת ולגבש סדרה של תיקונים. שום תוצאה לא תתקבל אם לא יהיו מגוון תיקונים בדרך". צבי קרא להקים צוות ולגבש החלטה מקיפה יותר לתיקון השוק.

בתוך כך, היועצת המשפטית לוועדת הכלכלה של הכנסת, עו"ד אתי בנדלר, אמרה בדיון אמירה משמעותית בדיון באשר לערוץ 10. לדבריה, "אם לא יהיה תיקון לחוק, בשנת 2013 לא יהיה ערוץ 10" - זאת לאור העובדה שהערוץ לא שילם את חובו. "אני רוצה לראות ועדה ציבורית שתקבע שחוב של 60 מיליון שקל זו הפרה זניחה", אמרה בנדלר.

מנכל הרשות השנייה, מנשה סמירה, אמר כי אם לא יוסדר נושא ערוץ 10, ייתכן שכבר בתוך כמה שבועות הוא יהיה בסכנה קיומית.

כאמור, בוועדה הוחלט להקפיא את הדיון בנושא החזקה משותפת של חברת חדשות ערוץ 2, כפי שהציע ח"כ רוברט אילטוב. התיקון היה מזרז מעבר של אחת מזכייניות 2 לרישיון עד סוף השנה.

לדברי אילטוב, "ההצעה בסופו של דבר עושה צעד חשוב לפיצול זכייניות 2 ואמורה הייתה להתחיל את הפיצול לטובת שתי חברות ברוקדקאסט חזקות. ניתן לעשות את המהלך, כי יש עוד שתי חברות חדשות".

סמירה אמר כי יש לטפל בעוגת הפרסום, שהיא "האוויר לנשימה" של הטלוויזיה, ולבדוק מדוע היא כה קטנה ביחס למערב. לדבריו, גופי השידור לא גובים מספיק כסף מהמפרסמים.