מנכ"ל ברודקום: "נמשיך לרכוש עוד חברות בישראל"

סקוט מק'גרגור הגיע לביקור נוסף בישראל על רקע הגידול המהיר בפעילות החברה בישראל ■ "ה-DNA של ברודקום מתאים לישראל - כל הרכישות שלנו כאן היו מאוד מוצלחות, והאנשים השתלבו טוב בברודקום"

סקוט מק'גרגור, מנכ"ל ברודקום, הגיע לביקור נוסף בישראל. הנוכחות של החברה בישראל גדלה דרמטית בשנתיים האחרונות. לאחר תשע רכישות בעשור, נחשב מרכז הפיתוח המקומי לשני בגודלו מחוץ לארה"ב, והוא מונה כיום כ-500 עובדים.

"האצנו את קצב הרכישות בישראל בתקופה האחרונה", הוא מתייחס במסיבת עיתונאים לחמש הרכישות שביצעה כאן ברודקום מאז 2009, ונשמע בטוח לגבי המהלכים האסטרטגיים של החברה בשוק המקומי. "אני מצפה להמשיך ולרכוש כאן עוד חברות", הוסיף. את פעילות המיזוגים והרכישות של ברודקום מקדם שלמה מרקל, סגן נשיא בחברה, והמנהל הבכיר של החברה בשוק הישראלי.

הביקור של מק'גרגור מתקיים על רקע הגידול המהיר בפעילות בישראל. היום הוא הופיע בכנס הראשון שכלל את כל עובדי החברה בארץ. מחר הוא עתיד להיפגש עם הנשיא שמעון פרס. "ה-DNA של ברודקום מתאים לישראל", מציין מק'גרגור. "כל הרכישות שלנו כאן היו מאוד מוצלחות, והאנשים השתלבו טוב בברודקום".

לגבי הפוטנציאל לרכישות עתידיות בישראל, הגיב מק'גרגור כי "רכישות זה השימוש העיקרי לכסף שיש לנו, שמסתכם כרגע בכ-4.5 מיליארד דולר. והכוונה שלנו היא להמשיך ולרכוש חברות כאן. אנחנו מדברים כמעט עם כל חברה כאן, אבל לא רוכשים את כל מי שמדברים איתו. כך שאין פלא שיש שמועות כל הזמן לגבי רכישות אפשריות שלנו".

לגבי התחומים שמעניינים את ברודקום, הוסיף מק'גרגור: "אנחנו מתמקדים בטכנולוגיות תקשורת הרלוונטיות לבית ותקשורת אלחוטית, ובעתיד נחפש כאן טכנולוגיות בתחום ממשק המשתמש והקשרים רפואיים".

ברודקום היא אחת החברות המושפעות ביותר מהצמיחה המהירה בביקושים להתקני תקשורת ניידים: טאבלטים וטלפונים חכמים. החברה, שנסחרת כיום לפי שווי של 19.6 מיליארד דולר, הוקמה ב-1991 ויצאה לדרך עם שבבים המיועדים לתחום הטלוויזיה והכבלים.

במשך השנים צמחה ברודקום בעיקר בעזרת רכישות אגרסיביות, והיא פונה היום לשוק התקשורת עם שבבים המיועדים למגוון רחב של מוצרים, החל מתשתיות, דרך מוצרי אלקטרוניקה ביתיים כגון ממירים, וכלה בטכנולוגיות שמשתלבות בהתקני התקשורת הניידים, כגון WiFi ובלוטות'.

החברה סיימה את השנה עם מכירות של כ-7.2 מיליארד דולר והיא רואה הזדמנויות גדולות במרחב התקשורת שנמצא בטלפונים החכמים והטאבלטים. לפי הערכות בנק ההשקעות קרדיט סוויס, כ-11% מהכנסות ברודקום מגיעות מאפל, כך שהגידול בהיקפי המכירות של ה-iPhone וה-iPad, כמו גידול במכירות של חברות אחרות בתחום להן מספקת ברודקום שבבים, דוחפים גם את השורה העליונה של ברודקום.

עם זאת, ספקיות השבבים להתקנים האלו נתקלות בשנה האחרונה במתחרה חדש - אינטל, שהחלה להיות יותר רלוונטית בשנה האחרונה עם פתרונות שונים לטלפונים הניידים. מק'גרגור מתייחס לאינטל "כמתחרה", אך מציין כי ההבדל הוא ש"הם מתמקדים בשבב, ואנחנו מתמקדים במערכת כוללת".