נתניהו על עזה: הכוונת שלנו תמצא את כל מי שיפר את השקט

ראש הממשלה בכנס מנכ"לי משרדי הממשלה: "פגענו במדויק במחוללי הטרור, במפקדי הטרור, בתשתיות הטרור ובטילים רבים שכוונו לעבר ערינו וישובינו - פעילות שמעידה על המדיניות של הממשלה בראשותי"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס הערב (ג') בכנס מנכ"לי משרדי הממשלה, למצב המדיני-בטחוני וההסלמה בדרום, ואמר כי "הפעילות האחרונה היא עדות למדיניות של הממשלה בראשותי - פעילות התקפית כדי למנוע פגיעה באזרחי ישראל והגברת ההגנה על העורף. המסר שלנו ברור: שקט יביא שקט. כל מי שיפר אותו או אפילו ינסה להפר אותו - הכוונת שלנו תמצא אותו.

"פגענו במדויק במחוללי הטרור, במפקדי הטרור, בתשתיות הטרור ובטילים רבים שכוונו לעבר ערינו וישובינו. אני רוצה לשבח את פעולתם המצוינת של צה"ל והשב"כ, של חיל האוויר ולוחמי ולוחמות כיפת ברזל. אני מבקש לשבח את ראשי הרשויות שגילו מנהיגות ואחריות. ומעל לכל אני מצדיע לתושבי הדרום שגילו כושר עמידה איתנה מול הטרור", אמר ראש הממשלה. החוסן שהם הפגינו הוא מרכיב מרכזי בביטחון הלאומי שלנו. ישראל היא מדינה שוחרת שלום, אבל אנחנו ערוכים לכל אתגר".

"לא מעוניין לשמוע תחזיות, אני מבקש להציב יעדים"

"הדרך שלנו לטפל באתגרים הרבים שעומדים בפני המדינה היא קודם כל לבנות את העוצמה הלאומית שלנו בכל תחום ותחום. בביטחון בוודאי, אבל בכל התחומים שאתם, כמנכ"לים, אחראים להם - זה בכלכלה, בחינוך, בביטחון, במדינאות, בתשתיות. כמה משרדים יש פה? בכל משרד ומשרד".

"אני חושב שיש כאן דבר נוסף שאנחנו עושים - אנחנו מציבים יעדים. זה לא פשוט להציב יעדים, הכי פשוט לא להציב יעדים. אבל הצבנו יעד, קודם כל יעד של צמיחה בכלכלה, ואנחנו השגנו כמעט 80%, אם אדייק, 78% מהיעד הזה".

"כשבאתי למשרד האוצר, שמעתי תחזיות, אמרתי - אני לא מעוניין לשמוע תחזיות, אני מבקש להציב יעדים. ואנחנו מתקנים את עצמנו, תוך כדי השנה, כל רבעון, כדי להשיג את היעדים. על ידי השגת היעדים אנחנו קובעים שהתחזיות לא יתממש ו- אם התחזיות אינן טובות. לכן היעד שלנו הוא להציב יעדים ולממש אותם, וזה אנחנו עושים בכל תחום ותחום".

"אתם עושים את זה, אני חייב להגיד - בעבודה מאוד שיטתית. אני מתרשם מתוספת התפוקות של 40% בערך לעומת מה שהיה, ותוצאות הממשלה שעלו ב-20%, אנחנו רואים את זה בכל תחום, בממוצע. לא כל דבר ניתן לכימות, אבל מה שניתן - אנחנו רואים שעצם הצבת היעדים מביאה להשגתם".

"אני רוצה לברך ולשבח אתכם, אף על פי שיש לנו עוד עבודה רבה לעשות. נדמה לי שבסך הכל, כשמתסכלים על ההישגים, זה בערך שני שליש מהיעדים שהצבנו. זה אומר שיש לנו עוד דרך ארוכה לעבור, אבל אנחנו נציב יעדים נוספים ויותר גבוהים. אנחנו לא באים כאן לסגור את הספר, אנחנו באים לפתוח אותו ולכוון תמיד מעלה. אני אף פעם לא רוצה שמישהו כאן יהיה מרוצה מעצמו או מעצמה. בכל תחום ותחום אנחנו צריכים לשפר הלאה".

"יש לנו עוד משימה שאני אומר אותה כאן - עלינו להבין שאנחנו משרתי האזרחים. אנחנו משרתיו של האזרח, הוא לא המשרת שלנו. אחת המשימות הגדולות שלכם בכל התחומים שאתם עוסקים בהם זה לקצץ בבירוקרטיה. אתם יודעים שאני מוכן לתת לכם גרזן ביד לקצץ את הבירוקרטיה שיש בכל אחד ואחד מהמשרדים שלכם. זה לא אשמת האנשים, זו פשוט השיטה. זה גידול פרא שגדל ואנחנו כמו גננים מיומנים צריכים לקחת את המקוש, את הגרזן, את המעדר ופשוט להוציא את היבליות האלה. אני מבקש מכם להמשיך לעסוק בכל אותם דברים שאתם פועלים בהם. התוצאות מרשימות, ותמיד עלינו לשאוף הלאה ולהציב יעדים יותר שאפתניים".