צפו: חברי הכנסת נגד הפרסומת הפרובוקטיבית עם גל גדות

9 ח"כים דרשו מהרשות השנייה להוריד פרסומת לקסטרו בה נראית גל גדות נכנסת עירומה למעלית ■ הרשות השנייה: הפרסומת תשודר מעתה רק אחרי 20:00

במכתב חריף לרשות השנייה ולחברת קסטרו, מוחים 9 חברי כנסת, ביוזמת ח"כ אורי אריאל, ודורשים להוריד לאלתר את הפרסומת החדשה והפרובוקטיבית של החברה, בה נראית הדוגמנית גל גדות נכנסת עירומה למעלית.

על המכתב חתומים חברי סיעות שונות - זבולון אורלב, ציפי חוטובלי, מרינה סולודקין, אריה אלדד, עתניאל שנלר, ניסים זאב, ד"ר מיכאל בן-ארי ויעקב כ"ץ (כצל'ה).

"ברצוננו להביע זעזוע ושאט-נפש מהפרסומת החדשה המככבת בימים אלה במסכי הטלוויזיה וכן באתרי האינטרנט השונים", נכתב בקריאה, "תוך פגיעה קשה ברגשות ציבור שלם, ואנו ביניהם. מדובר בפרסומת פוגענית, בה מסתובבים פרזנטור ופרזונטרית החברה עירומים כביום היוולדם, כאשר רק טשטוש קל מכסה את איבריהם המוצנעים. מדובר בפרסומת פורנוגרפית אשר אליה חשופים בלית ברירה ילדים קטנים וכן אנשים בוגרים המשתדלים להימנע ממראות אלה".

חברי הכנסת הוסיפו עוד: "לצערנו, לצד הפרסומות בטלוויזיה בשעות השיא, עלתה הפרסומת בצורה רחבה גם לאתרי האינטרנט המובילים בישראל בצורה בולטת ובעמודיהם הראשיים, ובכך הפכה החשיפה לכמעט בלתי נמנעת".

מהרשות השנייה נמסר כי "לנוכח פניות ציבור שהתקבלו ברשות השנייה לגבי התשדיר של חברת קסטרו, שעיקרן היה אי-חשיפתו לילדים, החליטה הרשות השנייה כי התשדיר ישודר רק לאחר השעה 20:00".

מתשובה ששלח נציב תלונות הציבור, דוד רגב, עולה כי לרשות השנייה הגיעו אכן תלונות רבות, ובעקבות פניית חברי הכנסת יזורז הטיפול בתלונות אלה.

ח"כ אריאל שלח בנוסף מכתב גם לשר התקשורת, בדרישה לבדוק האם מתבצעת אכיפה כלפי ספקי התקשורת השונים המחויבים להציע שירותי סינון לתכנים פוגעניים באינטרנט על-פי חוק התקשורת (בזק ושירותים) תיקון סעיף 4(ט').

בקסטרו הגיבו לפניות וכתבו לרשות השנייה: "מטרת הקמפיין היא להשיק את קו הבלאק של קסטרו, כשהקונספט שנבחר להשקה הוא 'כשאת/ה לא לבוש/ה כמו שצריך, את/ה לא לבוש/ה בכלל', והוא מבטא את התחושה המוכרת של בנאדם שנתפס במערומיו בסביבה שדורשת קוד לבוש. רוח הקמפיין נבחרה להיות באווירה הומוריסטית וקלילה.

"חשוב לציין כי הפרסומת כלל לא צולמה בעירום, אלא בהלבשה תחתונה של קסטרו. כדי לא לפגוע באיש, צונזרו אזורי הגוף שעשויים לעורר מחלוקת טרם השקת הקמפיין. החלטנו לצנזר לחלוטין גם את ההלבשה התחתונה שצולמה, למרות שאין שום חוק שמונע צילום של הלבשה תחתונה לחברה כמונו שזהו חלק מתחום עיסוקה.

"אנו מצרים על מורת-הרוח בגין אי-הבנה נכונה של הקריאייטיב, שעשה הקצנה לתחושה שמוכרת לכולנו מסיטואציות רלוונטיות מהחיים".

ח"כ אורי אריאל מסר: "לצערי אנו עדים לתופעה הולכת וגוברת, לפיה חברות מסחריות משתמשות יותר ויותר באלמנטים על גבול הפורנוגרפיה לקידום מוצריהן, תוך חדירה למרחב הפרטי של ילדים רבים וציבור רחב שאינו מעוניין בכך כלל ומתקשה לחמוק מכך. זוהי תופעה פסולה שראוי שתיפסק, ואני דורש מהרשות השנייה לסנן פרסומות מעין אלה".

לצפייה בסרטון באתר פליקס

לצפייה בסרטונים הכי נצפים באתר פליקס